strongbark e-commerce

Portale społecznościowe takie jak Twitter czy Facebook kolejno decydują się na wprowadzenie rozwiązań sprzedażowych. Od niedawna internauci mają dostęp do nowego serwisu przygotowanego wyłącznie z myślą o e-commerce. Jego nazwa to Strongbark.

Portal pozwala przesyłać oferty zakupowe między znajomymi oraz budować bazę ulubionych marek. Użytkownicy, którzy udostępniają oferty innymi sami otrzymują nagrody w postaci kuponów rabatowych. Portal jest bardzo prosty w obsłudze i całkowicie bezpieczny. Serwis nie śledzi działań użytkowników, dlatego otrzymujemy oferty jedynie od tych producentów, których chcemy obserwować.

„Konsumenci, którzy odwiedzili jakiś sklep internetowy są później bombardowani są reklamami. Podobnie jest z portalami społecznościowymi, które wysyłają bezużyteczne informacje na pograniczu spamu. Chcieliśmy stworzyć platformę która będzie prywatna i będzie pozwalała przesyłać oferty tylko między znajomymi.” – mówi w rozmowie z Evigo David Beazley, twórca projektu.

Błyskawiczne założenie konta

Stworzenie własnego profilu w serwisie jest dziecinnie proste. Wystarczy wpisać e-mail oraz hasło. Później podajemy nasz wiek, płeć oraz nazwę profilu. Na koniec wybieramy osoby oraz firmy, które chcemy obserwować. Użytkownik może wskazać kategorie produktowe, np. „ubrania” – będzie wtedy otrzymywał oferty o wszystkich detalistów odzieżowych. Dodatkowo możemy zaprosić naszych znajomych z innych portali społecznościowych takich jak Facebook, Twitter, Linkedin, a także  adresatów naszej poczty e-mail. Zapraszanie znajomych powoduje, że możemy zostać diamentowym użytkownikiem (min. 150 zaproszonych), co przekłada się na specjalne oferty.

strongbark invite
Serwis Strongbark pozwala zaprosić znajomych z innych portali społecznościowych

Współpraca z Amazonem

Na portalu Strongbark nie ćwierkamy (jak na Twitterze) ani nie udostępniamy (jak na Facebooku) tylko szczekamy. Za aktywność w serwisie zbiera się kości, którymi w przyszłości będzie można specjalnym sklepie (ma ruszyć za kilka tygodni) oferującym e-booki, audio booki oraz muzykę. Już za samą rejestrację i podanie swoich danych użytkownik dostaje 120 kości.

strongbark marketplace
Platforma zakupowa Strongbark ma być dostępna za kilka tygodni

Docelowo Strongbark chce mieć w swojej bazie danych około 20 milionów produktów. Codziennie na stronie będzie się też pojawiać około 75 tysięcy nowych ofert. Obecnie startup współpracuje z 2,5 tys. detalistów takich jak Amazon, Walmart czy Best Buy.

Założycielami serwisu są prywatni inwestorzy David Beazley oraz Les Teichner, którzy do tej pory wyłożyli 700 tysięcy dolarów. Obaj zapewniają, że w ich serwisie nie będą się pojawiały reklamy, a dane osobowe i statystyczne nie będą przekazywane innym firmom ani portalom.

„Nasza platforma jest na wstępnym etapie rozwoju. Do końca roku 2014 roku planujemy udostępnić aplikacje na Androida oraz iOS. Na początku roku 2015 dodamy nowe narzędzia dla mniejszych detalistów, którzy chcą z nami współpracować oraz dla naszych użytkowników” – mówi David Beazley.