FootFall notuje dalsze spadki

fot. Shutterstock

Tydzień 37 w bieżącym roku nie pozostał łaskawy dla najemców centrów handlowych. Galerie bowiem notują kolejne spadki odwiedzalności i według specjalistów firmy Experian, ten trend utrzyma się do końca roku.

FootFall Indeks Polska zanotował w ostatnim tygodniu spadek o 3,8 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych zmalała aż o 7,1 proc. Skumulowana strata wyniosła 5,8 proc. – podała firma Experian.

– Ostatnie tygodnie przyniosły bardzo ładną pogodę. Ludzie korzystali więc z ostatnich ciepłych dni i słońca, w związku z tym mniej z nich spędzało czas w centrach handlowych niż w zeszłym roku o tej porze. Ogólny trend spadkowy utrzymuje się na stałym poziomie blisko sześciu procent. I takiego wyniku możemy się spodziewać do końca roku – czytamy w raporcie Experian.

Według ekspertów wyhamowanie w handlu będzie utrzymywało się do okresu związanego z zakupami świątecznymi. To właśnie w tym czasie detaliści mogą liczyć na nadrabianie strat w sprzedaży ze wcześniejszych miesięcy.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą, jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016