5 proc. oferty Silesia City Center to concept stores

Salon Together w Silesia City Center

Salon Together w Silesia City Center

Nowe koncepty coraz popularniejsze w Silesia City Center. Przedstawiciele centrum handlowego twierdzą, że najemcy są coraz bardziej kreatywni i tym samym udaje im się przyciągnąć klientów.

W Silesia City Center przybywa nowych konceptów. W galerii już działają pierwsze showroomy i sklepy typu concept stores. Stanowią one już 5 proc. oferty Silesia City Center.

Klienci mogą już dokonywać zakupów nie tylko w zwykłych sklepach lub butikach, ale coraz częściej do ich dyspozycji jest showroom, pop-up store, a nawet firmowany znanym nazwiskiem salon usługowy. W Silesia City Center rośnie liczba placówek tworzonych według nowych, często autorskich koncepcji. Na taki krok decydują się najczęściej właściciele sklepów w jednej lokalizacji lub dopiero tworzących się sieci.

– Niewielcy najemcy, chcąc wyróżnić się na tle oferty galerii coraz częściej poszukują bardzo indywidualnych pomysłów na swój sklep lub lokal usługowy. Tworzą więc własne modele biznesowe i koncepcje salonów, adaptując pomysły z tego, co sprawdziło się na świecie np. na popularnych ulicach handlowych w Berlinie, Warszawie czy Londynie – mówi dla Retailnet Ewa Marcinek, dyrektor Silesia City Center.

– Przodują w tym przede wszystkim polscy projektanci, którzy coraz częściej do galerii przychodzą z pomysłem na pop-up store albo concept shop, zamiast zwykłego butiku. Te miejsca łączą w sobie dziś elementy sklepu, galerii sztuki, pracowni krawieckiej i pracowni projektanta. Są więc niezwykle atrakcyjne dla galerii, ale także dla poszukującego unikalności klienta centrum.

Modę na nowe koncepty w galeriach handlowych Silesia obserwuje już od 3 lat, kiedy to w obiekcie otworzył się pierwszy w regionie salon La Manii i Burberry. Jednak dopiero ostatni rok okazał się prawdziwym boomem na nowe pomysły. W maju 2013 powstał w Silesii reprezentujący wiele światowych brandów salon optyczny Bryloownia, którego marka, nazwą nawiązująca do śląskiej gwary, została utworzona specjalnie na potrzeby lokalizacji w Silesii.

Z kolei w listopadzie 2013 w Silesii został otwarty pierwszy w regionie i drugi w Polsce concept store Together z biżuterią i ubraniami polskich projektantów, w lutym 2014 swój showroom z pracownią krawiecką uruchomiła tu marka Furelle. We wrześniu zadebiutował natomiast butik Bizuu, projektantek Blanki Jordan i Zuzanny Wachowiak. W Silesii także już dwukrotnie, zorganizowano sezonowy pop-up store dla młodych projektantów.

– To jest zjawisko, które na Śląsku możemy zaobserwować dziś tylko w Silesia City Center. Pokazuje ono, że młode marki i polscy projektanci mogą doskonale odnaleźć się w rzeczywistości centrum handlowego, tworząc tutaj przynoszące zyski modele biznesowe, atrakcyjne zarówno dla galerii handlowej, jak i dla klientów centrum – mówi Marcinek.

Ale nie tylko projektanci i marki odzieżowe sięgają po tego typu rozwiązania w Silesia City Center. Także część najemców oferujących usługi. W Silesii działa już jedyny w regionie salon tajskiego masażu Thai Massage oraz pierwszy na Śląsku salon Nail Spa manicurzystki Marzeny Kanclerskiej. Powstała tutaj także pierwsza w śląskim centrum handlowym kawiarnia dla palaczy – Smoking Lounge.

– Najemcy mający nietypowe jak dla centrum handlowego usługi, także szukają oryginalnych pomysłów na swoje lokale usługowe. Efektem tego są interesujące koncepty firm z branży zdrowia i urody, a nawet z branży restauracyjnej – twierdzi Ewa Marcinek.

Ta nietypowość podoba się jednak klientom centrum.

– Klienci galerii handlowych chcą być dzisiaj zaskakiwani ofertą. Z jednej strony oczekują obecności najpopularniejszych sklepów sieciowych, kawiarni i restauracji, z drugiej chcą mieć dostęp do najnowszych kolekcji modnych dziś projektantów albo nietypowych usług z branży manicure czy dentystycznej. I tutaj pojawiają się otwarte drzwi dla kreatywności najemcy – dodaje Marcinek.

Silesia City Centerto największe centrum handlowe na Śląsku i w Zagłębiu. Na powierzchni 86 tys. mkw. znajduje się dziś ponad 300 sklepów i punktów usługowo-handlowych, w tym strefa food-court z ponad 30 restauracjami i kawiarniami, a także bogata strefa rozrywki z kinem i fitness clubem. W 2012 roku Silesia City Center odwiedziło ponad 15 milionów klientów. Wśród marek, które znajdziemy na Śląsku wyłącznie w Silesia City Center można wymienić m.in. Burberry, La Mania, Pennyblack, Marc o’Polo, COS i Rage Age.

 

Reklama

Galeria Jurajska