Amazon Twitter social shopping

Amazon kontynuuje rozwój kanału social shopping i z myślą o sezonie świątecznym uruchamia funkcję pozwalającą dodawać produkty do listy życzeń bezpośrednio z konta na Twitterze. To kolejna integracja giganta e-commerce z tym serwisem społecznościowym.

Zakupowe hashtagi

Jeśli któryś z użytkowników Twittera wrzuci tweet z linkiem do produktu z oferty Amazona i produkt ten się nam spodoba, możemy go natychmiast dodać do listy życzeń. Wystarczy odpowiedzieć na tweet wpisując hashtag #AmazonWishLis. Jeśli nasze konto na Twitterze nie jest zintegrowane z platformą Amazon, automatycznie pojawi się sugestia, by to uczynić. I dopiero wtedy produkt zostanie dodany do listy.

#AmazonWishList
Zasada współpracy serwisu Amazon z Twitterem

Pierwszy znaczący krok w kierunku social shopping Amazon wykonał w maju 2014. Serwis umożliwił wtedy dodawanie produktów do koszyka za pomocą hashtagu #AmazonCart. Jeśli pod wybranym produktem Amazona znalezionym na Twitterze dodamy ten właśnie hashtag, produkt automatycznie zostanie umieszczony w koszyku zakupowym i będzie tam oczekiwał na sfinalizowanie transakcji.

Rozwiązanie na sezon świąteczny

Rozszerzenie tej funkcji o dodawanie produktów do listy życzeń nastąpiło z myślą o sezonie świątecznym. Listy życzeń zostały stworzone po to, aby uniknąć nietrafionych prezentów. Rozwiązanie to jest szczególnie popularne przed Bożym Narodzeniem. W zeszłym roku co trzeci klient Amazona korzystał z tej opcji, a co sekundę na listach pojawiało się 50 nowych produktów.

Do listy życzeń można dodawać zdjęcia zrobione smartfonem albo linki do produktów znalezionych w sieci. Dodawane do listy produkty można opatrzyć adnotacją. A gdy życzenie zostaje zrealizowane, produktów z listy znika.

Na szczęście osoba dla której przeznaczony jest prezent nie jest o tym fakcie informowana. Amazon chce psuć świątecznych niespodzianek.