SCF 2014: McDonald’s rozszerza współpracę z PKP

McDonald's, fot. Shutterstock

Firma McDonald’s rozważa możliwość otwarcia kolejnych restauracji na dworcach kolejowych PKP SA. Dotychczas gastronomiczny potentat jest zadowolony ze współpracy z polską spółką.

– Od wielu lat staramy się otwierać nowe lokale w miejscach, gdzie można spotkać Polaka w podróży. Zaczęliśmy od tradycyjnych dróg, autostrad oraz dróg ekspresowych, a teraz przyszedł czas na kolej. Zaczynamy naszą ekspansję na dworcach od dużych miast i mamy bardzo dobre wyniki sprzedaży w tych miejscach – mówił podczas Shopping Center Forum 2014 Rafał Mikołajczak, Senior Real Estate&Property Manager McDonald’s Polska sp. z o.o.

– Mamy też kilka nowych lokalizacji tego typu choćby w Gdyni czy w Warszawie na Dworcu Centralnym. Muszę przyznać, że potencjał dużych zintegrowanych dworców wyczerpuje się, dlatego zaczynamy zastanawiać się nad mniejszymi dworcami PKP. Pierwsze otwarcia pokażą nam czy jest to dobra droga czy zła. Potraktujemy to jako test. W zależności od wyników będziemy mogli podjąć decyzję czy warto iść w kierunku rozwoju na małych i średnich dworcach. Do tej pory jesteśmy zadowoleni ze współpracy z PKP – dodał Rafał Mikołajczak.

Z 342 restauracji McDonald’s w Polsce, 211 prowadzonych jest przez 62 franczyzobiorców. Wśród wszystkich lokali 244 restauracje posiadają funkcję McDrive, 118 restauracji działa z opcją McCafé, a 57 lokali posiada opcję Gym&Fun. W Polsce sieć zatrudnia łącznie ponad 16,5 tys. pracowników.

Jak już informowaliśmy, sieć fast foodowych restauracji McDonald’s w I kw. 2014 roku odnotowała wzrost globalnych przychodów ze sprzedaży o 0,5 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W Europie spółka w tym okresie zanotowała wzrosty sprzedaży o 1,6 proc. oraz zysku operacyjnego o 6 proc.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016