Fot. Shutterstock

38. tydzień bieżącego roku nie przyniósł zmian jeżeli chodzi o odwiedzalność centrów handlowych. Zainteresowanie zakupami w tego typu obiektach wciąż maleje i nic nie wskazuje na to, że w najbliższych tygodniach będzie lepiej – wynika z cotygodniowego raportu firmy Experian.

FootFall Indeks Polska zanotował w ostatnim tygodniu spadek o 1,3 proc. w porównaniu z ubiegłym tygodniem. W skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych zmalała aż o 5,8 proc. Z kolei skumulowana strata wyniosła podobnie jak w tygodniu poprzednim – 5,8 proc. – podała firma Experian.

– Zmiany nie są znaczące, ale bardzo konsekwentne. Mamy prawie sześć procent mniej odwiedzających niż rok temu i ogólny wynik, ten skumulowany jest taki sam. Ostatnio coraz więcej niepokojących informacji dociera z rynku centrów handlowych. Powoli rośnie poziom pustostanów. Branża, która przez lata rosła i przynosiła zadowolenie wszystkim, wymaga świeżego spojrzenia na to, jak zrozumieć zachowania konsumentów i jak dostosować się do ich wyborów – czytamy w raporcie Experian.

Jak już informowaliśmy wyhamowanie w handlu będzie utrzymywało się do okresu związanego z zakupami świątecznymi. W tym czasie detaliści będą mogli liczyć na nadrabianie strat w sprzedaży ze wcześniejszych miesięcy.

Irlandzka firma badawcza Experian plc. prowadzi cotygodniowe badania liczby klientów w polskich centrach handlowych. Experian zbiera dane do analiz w blisko 900 obiektach handlowych w ponad 40 krajach. Na podstawie tych badań przygotowywane są cotygodniowe raporty, na podstawie których można obserwować odwiedzalność obiektów handlowych. Dzięki nim właściciele centrów handlowych oraz ich najemcy wiedzą, jakie są preferencje klientów – ile osób odwiedza obiekt, w jakich godzinach i na jakich zasadach korzystają z parkingu.