Jakub Jasiński, Sephora
Jakub Jasiński, Sephora

Sklep online Sephora został uznany za najpopularniejszą e-perfumerię w Polsce wg badania Gemius. Spodziewali się Państwo, że zostanie on tak dobrze przyjęty przez klientów?

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, że internauci tak szybko przekonali się do zakupów w e-sklepie Sephora i docenili go. Od samego początku przygotowywania jego wdrożenia, zależało nam, by być najlepszą perfumerią na rynku. Przede wszystkim wyróżnia się on pod względem estetycznym i funkcjonalnym. Znalezienie w nim produktów, określenie marek produktów i wyszukiwanie wszystkiego, co interesuje klientów jest intuicyjne i bardzo proste. Zależało nam na tym, żeby stworzyć selektywne miejsce zakupów i to nam się udało. Korzystamy z międzynarodowych doświadczeń m.in. ze Stanów Zjednoczonych czy Francji, gdzie już działają sklepy online Sephora i otrzymują one nagrody za najlepsze sklepy online na tamtych rynkach.

Co Państwa zdaniem przyczyniło się tak pozytywnej oceny klientów?

– Jednym z elementów sukcesu jest niewątpliwie bardzo szeroki i dopasowany do potrzeb klientów asortyment. W naszej ofercie znajdują się głównie marki selektywne, luksusowe, których klienci poszukują. Ponadto, mamy w naszym sklepie internetowym szeroki wybór marek dostępnych wyłącznie w Sephora, których klienci nie znajdą nigdzie więcej – np. nasza marka własna Sephora, marki makijażowe Make Up Forever i Benefit, czy hit pielęgnacji z USA – urządzenie do czyszczenia twarzy marki Clarisonic. W pełni gwarantujemy też oryginalność pochodzenia i odpowiednie przechowywanie produktów, co w segmencie luksusowym jest niezwykle ważne, bo często w internecie klienci mogą natknąć się na podróbki znanych marek. Nie bez znaczenia jest też dbałość o jakość obsługi klienta i budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, do czego przyczynia się serwis bezpłatnej infolinii, oferta dająca szansę przetestowania interesujących klienta produktów – czyli dołączanie do wysyłki do 5 darmowych próbek, starannie i elegancko pakowane pudełka, czy wreszcie bezpłatne pakowanie na prezent. Staramy się też być maksymalnie spójni w swoich działaniach pomiędzy kanałami sprzedaży – np. klienci programu lojalnościowego Klub Sephora mogą wykorzystywać wszystkie swojej oferty dostępne w stacjonarnych perfumeriach, również online. Ponadto, organizujemy wiele zaskakujących akcji wspierających sprzedaż. Na przykład ostatnio zaskoczyliśmy klientów SephoraBox-em czyli specjalnym, prezentowym pudełkiem zawierającym dziewięć miniatur produktów. Akcja została bardzo gorąco przyjęta przez użytkowników i odniosła sukces w marketingu wirusowym.

Czy wyniki sprzedaży e-sklepu spełniają Państwa oczekiwania?

– Już po drugim miesiącu działania staliśmy się trzecią największą perfumerią w sieci oraz najbardziej rozpoznawalną perfumerią online w Polsce. Jest to naprawdę bardzo duży i szybki awans na rynku. Wyniki e-sklepu spełniają nasze oczekiwania, a sprzedaż cały czas rośnie. W tym przypadku głównym atutem jest to, że Sephora powiększyła swój zasięg do wszystkich mieszkańców Polski, także tych zamieszkujących obszary odległe od najbliższej perfumerii. Widzimy też wspaniałe dopełnianie się kanałów – wielu stałych klientów kupuje teraz w obu kanałach sprzedaży i to jest bardzo zadowalające.

Otwarcie sklepu online podparte było szeroką kampanią promocyjną. Czy przyniosła ona zamierzony skutek?

– Ta akcja składała się z kilku etapów i przyniosła nam wymierne korzyści – w bardzo szybki sposób bowiem zbudowaliśmy świadomość istnienia sklepu internetowego Sephora wśród konsumentów w Polsce i zdobyliśmy znaczna grupę nowych klientów – stąd 1. miejsce w rankingu Gemiusa. Pierwszy etap w formie ogólnopolskiej kampanii telewizyjnej wspartej obecnością na szeroko zasięgowych portalach, miał na celu w szybki sposób poinformowanie wszystkich potencjalnych klientów o istnieniu sklepu internetowego Sephora. Do przekazu dodaliśmy typowy element transakcyjny, czyli informację o bezpłatnej dostawie od 50zł – promocji przygotowanej specjalnie na otwarcie e-sklepu. Trzecim elementem kampanii było skupienie się nad szeroko rozumianym PR, stąd tak liczne publikacje o naszym otwarciu w dziennikach, tygodnikach i miesięcznikach zarówno modowo-urodowych jak i biznesowych. Ostatnim i jednym z najważniejszych etapów było dodatkowe wzmocnienie komunikatu o wprowadzeniu e-sklepu wśród istniejących klientów Sephora, poprzez interakcje z naszymi konsultantkami z perfumerii w trakcie wizyty klientów w sklepach stacjonarnych.

Rozmawiał Marcin Markowski