Sklep H&M
Sklep H&M

Grupa H&M ujawnia plany dalszej ekspansji na rynku online. Firma zapowiada, że w 2015 roku otworzy sklepy internetowe nawet na 10 nowych rynkach. W planach jest również rozwój sieci sklepów stacjonarnych.

W tym roku sklep internetowy marki H&M pojawił się w czterech nowych krajach. W marcu 2014 roku marka H&M uruchomiła sklep internetowy we Francji, w sierpniu ruszyła wersja na rynek hiszpański oraz włoski, a we wrześniu na chiński. W wynikach finansowych za trzeci kwartał 2014 roku prezes spółki, Karl-Johan Persson, zapowiedział dalszą ekspansję tego kanału sprzedaży. W 2015 roku sklepy internetowe H&M ruszą na 8 do 10 nowych rynkach. Nie wiadomo jeszcze o jakie kraje chodzi, ani czy znajdzie się wśród nich Polska.

– Jesteśmy w trakcie intensywnej ekspansji sprzedaży online. Otwieranie nowych sklepów przebiega szybko i sprawnie, a klienci przychylnie reagują na obecność naszej marki w sieci. Nasze sklepy internetowe są ważnym uzupełnieniem salonów stacjonarnych. Dzięki nim jesteśmy w stanie podnieść standard obsługi klienta i zwiększyć dostępność produktu – mówi Karl-Johan Persson, CEO H&M.

Persson poinformował ponadto o planach rozwoju stacjonarnej sieci sprzedaży. W 2014 roku powstanie łącznie 375 nowych sklepów marki H&M. Na nowe rynki wejdą też pozostałe marki należące do Hennes & Mauritz AB: COS, Monki, Weekday, Cheap Monday oraz & Other Stories. COS otworzy sklepy w Australii, Portugalii, Szwajcarii, Japonii i USA. W Stanach Zjednoczonych powstanie też sklep internetowy marki. Z kolei & Other Stories sprzedawać będzie przez internet w Irlandii, Austrii i Stanach Zjednoczonych, a nowe salony otworzy w Belgii, Holandii i USA.

Firma H&M Hennes & Mauritz AB została założona w Szwecji w 1947 roku i jest notowana na giełdzie w Sztokholmie. Koncepcją biznesową firmy jest oferowanie mody w najlepszej cenie. Oprócz flagowej marki H&M, grupa obejmuje też brandy: COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday and H&M Home. Grupa H&M posiada obecnie ponad 3300 sklepów na 54 rynkach.