CH Karolinka rozpoczęło siódmy rok działalności

CH Karolinka

Centrum handlowe Karolinka otwarte w sierpniu 2008 roku odwiedziło do tej pory łącznie około 30 milionów klientów. Jak wyniki z badań konsumenckich, Karolinka jest nie tylko najbardziej znanym centrum handlowym na Opolszczyźnie, ale jest również postrzegana jako miejsce najbardziej przyjazne, rodzinne i atrakcyjne pod względem oferty pozahandlowej.

CH Karolinka oferuje łącznie ponad 70 tys. mkw. powierzchni najmu zlokalizowanej w galerii oraz parku handlowym. Lista najemców obejmuje aktualnie ponad 120 sklepów, punktów usługowych, kawiarni i restauracji, tworzących razem wielofunkcyjny kompleks przyciągający nie tylko mieszkańców samego Opola, ale również ościennych miejscowości. Tenant-mix Karolinki stanowi połączenie marek popularnych oraz tych z nieco wyższej półki cenowej, w tym wielu debiutujących na lokalnej mapie handlowej. Poza długą listą sklepów modowych, w Karolince można znaleźć salony marek sportowych, kosmetycznych czy jubilerskich, a także lokale ze sprzętem AGD i RTV czy wyposażeniem domu.

Warto też przypomnieć, że w czerwcu 2014 w Karolince zadebiutował pierwszy hipermarket Auchan w Opolu, który jednocześnie był pierwszym sklepem w Polsce powstałym po przejęciu sieci Real przez Grupę Auchan.

– Analiza danych płynących z badań konsumenckich pozwala stwierdzić, że klienci czują się w Karolince po prostu dobrze. Wpływa na to, oczywiście oprócz bogatej oferty handlowo-rozrywkowej, ma także optymalna wielkość obiektu, standard jego utrzymania oraz przyjazna architektura i odpowiednie wykończenie wnętrz. Klienci doceniają dużą ilość światła, jasne, ciepłe kolory wnętrza, a przede wszystkim szerokie, komfortowe pasaże, dzięki którym nie mają poczucia ścisku nawet w najbardziej obciążone dni weekendów – mówi Wojciech Smyk, Vice President w firmie BlackRock.

W strefie bezpośredniego oddziaływania Karolinki mieszka obecnie ponad 0,5 miliona osób, przy czym wielu klientów, aby móc skorzystać z jej oferty, pokonuje nawet 60 kilometrów. Położenie 5 kilometrów od ścisłego centrum Opola, a jednocześnie w pobliżu autostrady A4, zapewnia dogodny dojazd mieszkańcom miasta oraz sąsiednich powiatów, jak również wszystkim podróżującym po południowo-zachodniej Polsce.

Przez sześć lat działalności Karolinka wypracowała swoją renomę jako miejsce, w którym odbywają się najwyższej jakości wydarzenia specjalne, współtworzące lokalną ofertę kulturalno-rozrywkową. Wiele z nich jest wystarczającym powodem do odwiedzenia centrum, nawet bez konieczności robienia zakupów. Można wśród nich wymienić chociażby castingi Elite Model Look, wizyty wyjątkowych gwiazd polskiego i międzynarodowego show-businessu, jak np. słynny stylista Gok Wan, a także występy topowych wykonawców muzycznych – ogólnodostępne, urodzinowe koncerty w Karolince stały się już prawdziwą tradycją, każdorazowo przyciągającą tysiące widzów.

CH Karolinka

CH Karolinka

– Dzięki takim aktywnościom, Karolinka tętni życiem przez cały rok. Niezależnie, czy organizujemy wydarzenie o randze ogólnopolskiej, atrakcje dla najmłodszych klientów, czy akcję we współpracy z którąś z lokalnych organizacji społecznych, zawsze stawiamy na jakość, interakcję z klientami i bezpośrednie angażowanie ich w odbywające się wydarzenia. Pomimo, że moda stanowi istotny element tożsamości marki Karolinka, jesteśmy otwarci na potrzeby rozrywkowe klientów o różnym profilu – komentuje Wojciech Smyk.

W 2013 roku Karolinka odnotowała kilkuprocentowy wzrost liczby odwiedzających w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym, przy jednoczesnym zwiększeniu odsetka klientów z samego Opola oraz podwyższeniu wieku odwiedzających.

– Dane takie są bardzo optymistyczne w kontekście rosnącej konkurencji na rynku centrów handlowych, również na Opolszczyźnie, a także sygnałów o wzroście znaczenia innych kanałów sprzedaży, w tym e-commerce. Trend podwyższania się wieku odwiedzających Karolinkę odbieramy pozytywnie, bo osoby takie skłonne są przeznaczać na zakupy wyższe kwoty. Szczególnie cieszy nas również pozytywny odbiór nowego hipermarketu – proces rebrandingu sklepu Real na Auchan był dla nas jednym z największych wyzwań w pierwszej połowie tego roku – mówi Wojciech Smyk.

W kolejnych miesiącach 2014 oraz 2015 roku, w Karolince prowadzone będą działania skoncentrowane na stałym ulepszaniu oferty handlowej oraz funkcjonalności kompleksu, a tym samym poprawie komfortu pracy i przebywania w nim.

– Zbudowanie wiodącej pozycji CH Karolinka w regionie to duży sukces, ale chcemy sprawić, aby nasz kompleks był jeszcze bardziej atrakcyjny. Dlatego pracujemy nie tylko nad wprowadzeniem do Karolinki kolejnych międzynarodowych marek, zgodnych z oczekiwaniami klientów, ale też np. nad rozwojem strefy food court. Z pewnością zorganizujemy też kolejne wydarzenia rozrywkowe i kulturalne, które sprawią, że wizyta w Karolince będzie dla klientów zawsze czymś więcej niż tylko zwykłą wyprawą na zakupy – dodał Wojciech Smyk.

Reklama

Galeria Jurajska