Edyta Bobek, Griffin Group

– Zaprezentowaliśmy wrocławski DH Renoma, katowicki Supersam, który jest już w zaawansowanej fazie budowy i jesienią 2015 roku będzie oddany do użytku, oraz po raz pierwszy projekt Hali Koszyki. Ta ostatnia inwestycja wzbudziła szczególnie duże zainteresowanie, zwłaszcza że jej odbudowa dopiero co ruszyła. SCF to także miejsce wymiany informacji na temat rynku retail oraz projektów, które są w fazie realizacji. Cieszymy się, że mogliśmy w nich uczestniczyć i nie wykluczamy powtórnego udziału w kolejnej edycji targów – dodała Edyta Bobek.

Odbudowana Hala Koszyki połączy nowoczesną przestrzeń biurową z dawną tradycją kupiecką hali w samym sercu Warszawy. Obiekt od 2016 roku będzie oferował 21 tys. mkw. powierzchni biurowej i handlowej. Koszyki będą miejscem spotkań, zakupów oraz kontaktu z wyjątkową architekturą i sztuką. Koncepcja handlowa projektu to 6 tys. mkw. powierzchni o charakterze zadaszonego pasażu, na której znajdzie się na poziomie -1 supermarket, drogeria i sklepy usługowe. Parter oraz pierwsze piętro przeznaczone są na restauracje i kawiarnie oraz szeroko pojętą ofertę kulinarną. Znajdą się tu także sklepy z wyposażeniem wnętrz, designem czy dla hobbystów. Dla klientów zmotoryzowanych na poziomie -2 i -1 przewidziane jest w sumie 200 miejsc parkingowych. Inwestycja powstaje w miejscu z ponadstuletnimi tradycjami handlowymi. Dlatego dla Griffin Group ważne jest zachowanie ducha i koncepcji dawnej hali targowej w połączeniu z nowoczesnymi rozwiązaniami, tak jak w podobnych projektach w Europie. Obiekt powstanie w Śródmieściu Warszawy na ul. Koszykowej 63. Autorem koncepcji jest pracownia JEMS Architekci, a jego generalnym wykonawcą firma Erbud.

Katowicka inwestycja także zlokalizowana jest w samym centrum miasta, w miejscu dawnej hali targowej. Ulica Piotra Skargi, przy której powstaje Supersam, wzbogaci się o 21 tys. mkw. powierzchni handlowo-usługowej. Na pięciu kondygnacjach naziemnych i jednej podziemnej znajdzie się ponad 100 sklepów i punktów usługowo-handlowych. Powstaną tam też centrum fitness oraz placówka medyczna. Ostatnie kondygnacje przeznaczono na parking na ponad 400 miejsc postojowych.

Miejscem, które idealnie wpisuje się w strategię inwestycyjną Griffin Group, jest także Dom Handlowy Renoma, nazywany perłą wrocławskiego modernizmu. To obiekt o wyjątkowej architekturze, posiadający tradycję handlową i ciekawą historię. Wiosną 2009 roku została ukończona rewitalizacja i rozbudowa obiektu. Renoma oferuje teraz 10 tys. mkw. powierzchni biurowych i 30 tys. mkw. powierzchni, na której mieszczą się sklepy, punkty usługowe i restauracje. Dzięki modernizacji obiekt stał się przykładem udanego połączenia walorów historycznych z rosnącymi wymaganiami współczesnych konsumentów, a przy tym jednym z najpiękniejszych obiektów handlowych w Polsce.