Rośnie sprzedaż internetowa sieci wyposażenia wnętrz Home&You. Dobre wyniki sprzedaży sieć zawdzięcza przyjętej strategii obejmującej m.in. zoptymalizowanie analityki Google Analytics i analizę trendów, sezonowość oraz motywatory przybliżające klientów do realizacji zakupu.

Przyjęta strategia mająca na celu zwiększyć sprzedaż internetową zakładała podejście dwutorowe. Z jednej strony zaplanowano i zrealizowano szereg testów narzędzi marketingowych, które były blisko potrzeb klientów (klienci aktywnie poszukujący danego produktu). Testy miały na celu wykrycie najbardziej rentownych działań marketingowych, których funkcjonowanie może stale wspierać generowanie sprzedaży oraz pozyskiwanie nowych klientów.
Zebrane wnioski wykorzystano w doborze narzędzi i metod e-marketingowych, a działania e-marketingowe skoordynowano z całorocznym planem promocji sieci Home&You.

Przetestowano między innymi takie media jak portale oraz sieci afiliacyjne, porównywarki cenowe, narzędzie Google AdWords (linki sponsorowane oraz reklama graficzna, w tym remarketing w różnych motywach oraz kombinacjach czasowych), reklamy w sieciach RTB, e-mail marketing do baz zewnętrznych, serwisy rabatowe, czy zakupy grupowe. W akcje sprzedażowe wkomponowano również takie elementy jak konkursy prowadzone przez sieć Home&You, czy reklamę w czasopismach drukowanych.

Działania marketingowe doprowadziły do wyraźnego wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym Home&You. Intensywne testy przeprowadzone w trzecim kwartale 2013 roku umożliwiły wykrycie najbardziej efektywnych działań e-marketingowych.

W ciągu pierwszych miesięcy przychód generowany w sklepie internetowym rósł średnio o 36 proc. (miesiąc do miesiąca). Akcje specjalne były realizowane w sposób płynny z zachowaniem odpowiedniej ciągłości. Najlepsze akcje specjalne zrealizowane w ramach współpracy doprowadziły m.in do wzrostu współczynnika konwersji o 368 proc. w stosunku do średniej w danym okresie. Najskuteczniejsze akcje o charakterze cross selling’owym spowodowały wzrost średniej wartości koszyka o 111 proc. w stosunku do średniej z danego okresu.

– Już po 1,5 roku działalności sklepu online Home&You możemy przyznać, że decyzja o jego uruchomieniu była jak najbardziej słuszna. Wszelkie wskaźniki sprzedaży wskazują duży potencjał tego kanału i co niezwykle istotne, bez szkody dla salonów stacjonarnych. Powodzenie całego projektu jest również wynikiem naszej współpracy z Divante. Stworzyliśmy skuteczną koncepcję działań, a proponowane przez firmę różnorodne i niestandardowe rozwiązania sprawdziły się w praktyce. Dzięki synergii odpowiednio dopasowanych narzędzi osiągnęliśmy sukces – mówi Jarosław Ruciński, kierownik sklepu internetowego Home&You.

Przypomnijmy, oficjalny sklep internetowy marki Home&You – www.home-you.com, powstał w listopadzie 2012 roku. Właścicielem i prowadzącym sklep internetowy jest BBK SA z siedzibą w Kowalach. Dostawy towaru zakupionego w sklepie internetowym realizowane są jedynie na terenie Polski. Sklep oferuje kilka możliwości zapłaty za towar: za pobraniem, szybkim przelewem (dokonane przy użyciu pośrednika serwisu PayU.pl), kartą kredytową/płatniczą. Właściciel sklepu nie akceptuje przelewów tradycyjnych, wobec czego klient nie otrzyma numeru konta, na który dokonać należy wpłaty np. na poczcie. Koszt dostawy wynosi 15 zł brutto w przypadku dokonania zakupów o wartości poniżej 150 zł brutto. W przypadku dokonania zakupów o wartości, co najmniej 150 zł brutto, firma nie pobiera opłaty za dostawę towaru.