Centrum Handlowe Pogoria
Centrum Handlowe Pogoria

W Pogorii prowadzony jest obecnie proces częściowej rekomercjalizacji, uwzględniający cykl życia współczesnego centrum handlowego oraz zmieniające się trendy i zwyczaje konsumenckie. Dzięki dogodnej lokalizacji i dużej popularności wśród mieszkańców Zagłębia – ponad 400 tysięcy odwiedzających miesięcznie – centrum niezmiennie cieszy się zainteresowaniem popularnych marek polskich i międzynarodowych, a od 2013 roku może pochwalić się nowymi lub przedłużonymi umowami wynajmu dotyczącymi blisko 15,5 tys. mkw. powierzchni handlowej.

– W zasięgu bezpośredniego oddziaływania CH Pogoria mieszka około 650 tysięcy osób. Odświeżamy zestaw marek, usług i funkcji rozrywkowych w taki sposób, aby centrum pozostało atrakcyjne zarówno dla klientów lokalnych jak i okazjonalnych – dojeżdżających spoza Dąbrowy Górniczej – mówi portalowi Retailnet Wojciech Smyk, Vice President BlackRock.

Dzięki prowadzonej rekomercjalizacji, klienci Pogorii mogą już korzystać z poszerzonej oferty znanych marek odzieżowych, takich jak CCC, House, Mohito, Cropp, Diverse, LaVard czy Grey Wolf. Część z nich niemal dwukrotnie powiększyła swoją powierzchnię handlową. Nie brakuje także zupełnie nowych sklepów, w tym między innymi: 4F, Carry, Sinsay, Altero, Hebe czy Ziaja, a także nowych punktów usługowych: Itaka, Rainbow Tours, AB Foto, Kolporter czy Hair Point. Na szczególną uwagę zasługuje otwarcie w sierpniu 2014 roku nowego hipermarketu o powierzchni 9,5 tys. mkw., powstałego w skutek rebrandingu sklepu Real na Auchan.

– Realizacja CH Pogoria przyczyniła się do ponownego zintegrowania kilku hektarów zaniedbanych terenów postindustrialnych z tkanką miejską, a samo centrum szybko stało się jednym z ulubionych miejsc zakupów i relaksu dla mieszkańców Dąbrowy Górniczej. W ciągu sześciu lat funkcjonowania, Pogorię odwiedziło ponad 27 milionów klientów. Jak deklarują – Pogoria to pod wieloma względami centrum handlowe „w sam raz” dla nich. Jestem przekonany, że proces rekomercjalizacji nie tylko pozwoli nam utrzymać wiodącą pozycję w skali lokalnej, ale również wzmocni znaczenie Pogorii na handlowej mapie całej konurbacji śląsko-dąbrowskiej. Na wysoce konkurencyjnym rynku już teraz notujemy bardzo dobre wynik – dodał Wojciech Smyk.

Centrum Handlowe Pogoria
Centrum Handlowe Pogoria

Proces zmian w CH Pogoria będzie trwał również w kolejnych miesiącach. W najbliższym czasie planowana jest między innymi rozbudowa naziemnego parkingu, który już wkrótce powiększy się o dodatkowe około 240 miejsc postojowych. Właściciel obiektu analizuje także kilka opcji zagospodarowania sąsiadującej z Pogorią zabytkowej kwatery policji, w tym możliwość przeznaczenia budynku na cele komercyjne, jak również udostępnienie otaczających go terenów zielonych.

Centrum handlowe Pogoria, które w listopadzie 2014 roku obchodzi swoje szóste urodziny, jest jednym z największych obiektów handlowo-usługowych w Zagłębiu Dąbrowskim. Stała oferta CH Pogoria to obecnie ponad 75 sklepów i punktów usługowych, zlokalizowanych na łącznej powierzchni 36,7 tys. mkw. Poza galerią handlową, hipermarketem spożywczym i budowlanym, znajdują się tu także liczne kawiarnie i restauracje oraz nowoczesne, pięciosalowe kino Helios.