adobe e-commerce

Badanie sondażowe przeprowadzone przez firmę Adobe, obrazuje podejście managerów marketingu i sprzedaży do wprowadzania technologii mobilnych oraz ich wpływ na sprzedaż.

Sondaż został przeprowadzony z czterech krajach – Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Francji. Okazuje się, że aż 89% managerów uważa, że wykorzystuje niezbędne narzędzia zwiększające sprzedaż i aktywnie je implementuje. 86% ankietowanych stwierdziło, że nowoczesne narzędzia i aplikacje pozwalają lepiej wykonywać pracę i zwiększać sprzedaż. Menedżerowie uważają również, że strategia wdrażania nowych rozwiązań przyjęta przez ich firmy jest właściwa i wpływa pozytywnie na sprzedaż.

sales enabelment
89% managerów uważa, że właściwie wdraża strategie zwiększające sprzedaż w sieci

Największym wyzwaniem dla firm jest przeprowadzanie odpowiednich szkoleń dla pracowników – ten problem jest szczególnie widoczny w Wielkiej Brytanii. Natomiast w Stanach Zjednoczonych bolączką są problemy z komunikacją między sprzedawcami, a konsumentami na temat produktów i usług. Nie najlepiej wygląda też monitorowanie efektywności sprzedaży – ponad 27% managerów wskazało to jako wyzwanie.

W najbliższych latach kluczowy będzie rozwój i integracja narzędzi analitycznych, aplikacji mobilnych oraz narzędzi ułatwiających komunikację z klientami. Obecnie firmy najczęściej inwestują w aplikacje. Tak jest w Wielkiej Brytanii (84% wskazań), Stanach Zjednoczonych (82%) oraz Niemczech (74%). Natomiast we Francji firmy stawiają głównie na tworzenie responsywnych stron internetowych.

wpływ rozwiązań mobilnych
Według ankietowanych rozwiązania mobilne są fundamentalnym czynnikiem wpływającym na sprzedaż
wpływ rozwiązań mobilnych
Podział inwestycji w poszczególne technologie mobilne

Przedsiębiorstwa zapowiadają, że będą kontynuowały inwestycje w nowe technologie w ciągu następnych trzech lat. Najwięcej środków przekażą na ten cel firmy z Niemiec. Przez następny rok firmy skupią się również na zwiększaniu wiedzy swoich pracowników. Drugą pozycją pod względem kosztów stanowić będą aplikacje mobilne.