FairSquare startup

Startup Feedink oferuje e-detalistom system zarządzania i automatycznego tworzenia plików produktowych. Jak to działa w praktyce wyjaśnia Andrzej Ziółkowski, prezes firmy Feedink.

Tworzenie plików produktowych może się wydawać procesem bardzo skomplikowanym. A przecież to właśnie pliki produktowe i ich integracja z programami i aplikacjami pozwala na lepsze promowanie oferowanych produktów co wprost przekłada się na konwersję. Feedink pozwoli detalistom w pełni wykorzystać pliki produktowe.

„Pomagamy e-sprzedawcom skrócić czas tworzenia takich plików. Nie potrzebujemy przy tym dostępów do bazy, nie kontaktujemy się z działami IT. Wystarczy, że reklamodawca wskaże stronę a my stworzymy dla niej indywidualny crawler który raz dziennie będzie pobierał zawartość strony i tłumaczył ją na plik produktowy” – wyjaśnia Andrzej Ziółkowski.

„System pozwala na zarządzenie plikiem. Więc jeżeli chcemy dla jednego partnera udostępnić produkty warte tylko powyżej 100 złotych albo z określonej kategorii to możemy to zrobić dosłownie jednym kliknięciem. Reklamodawcy mogą podmieniać zwartość pliku produktowego w już udostępnionym linku dla partnera. Jeżeli więc zajdzie potrzeba zmiany np. tagów utm google analytics bądź ograniczenia liczby produktów, to można to zrobić bez potrzeby komunikowania się z partnerami. Sprzedawca sam zarządza treścią i sam decyduje co znajduje się w danym pliku.” – powiedział Andrzej Ziółkowski.

Integracja plików z aplikacjami

Pliki produktowe, lub inaczej product feed’s, to pliki, które zawierają wszystkie niezbędne informacje o produkcie. W plikach tych zapisane są również informacje o ofertach i usługach firm. Informacje te mogą zostać wyeksportowane do pliku za pomocą programu lub aplikacji. Taki plik możemy stworzyć samemu jeśli posiadamy dostateczna wiedzę na temat kodowania – jest to zwykły plik tekstowy z kodem. Najbardziej znane formaty to XML, CSV lub JSON.

Pliki te maja szereg zastosowań i umożliwiają wymianę danych pomiędzy programami automatyzujący pracę. Dzięki temu detaliści i firmy nie musza tworzyć dedykowanwgo API – interfejsu programowania aplikacji. Co więcej, pliki produktowe mogą być zintegrowane z Google PLA oraz AdWords. Taki plik powinien zawierać dane takie jak id produktu, nazwa, opis, typ, cena, link docelowy, url zdjęcia, stan produktu i jego dostępność.

Automatyczna generacja plików produktowych

Feedink umożliwia generację pliku produktowego dla dowolnej strony internetowej. Wszystkie pliki są optymalizowane do pracy w kampaniach AdWords, PLA, Remarketing, a także w sieciach afiliacyjnych oraz w porównywarkach cenowych. Całość odbywa się bez asysty działu IT dzięki czemu można zminimalizować wydatki.

Wystarczy że zarejestrujemy się na stronie Feedink i podamy adres url naszej strony oraz nasz adres e-mail. System przeskanuje nasza stronę i produkty, które się na niej znajdują, a potem automatycznie przygotuje pliki produktowe. Koszt usługi zaczyna się od 39 dolarów.

feedink mainpage
Strona feedink.com

Usługa charakteryzują się dużą elastycznością i szeroką możliwością integracji. Wśród szablonów integracyjnym można znaleźć m.in. porównywarkę cenową Ceneo , firmy remarketingowe takie jak Criteo czy Adpilot, a także sieci afiliacyjne w postaci Tradedoubler lub Zanox.

„Dalsze plany to przed wszystkim rozwój na kolejne rynki zagraniczne. Aktualnie mamy klientów z Czech, Węgier czy Turcji gdzie widzimy duże zainteresowanie naszą usługą. Planuje także ciągłą rozbudowę naszych funkcjonalności. Niedawno dodaliśmy hosting zdjęć produktowych na naszych serwerach, co pozwala nam na ich skalowanie do rozmiarów optymalnych dla poszczególnych partnerów.” – powiedział Andrzej Ziółkowski