Lpp

Jak ustaliła redakcja Retailnet, polska grupa odzieżowa LPP pracuje nad wprowadzeniem na rynek kolejnej marki odzieżowej. Tym razem będzie to brand z półki cenowej premium. Firma nie zdradza jeszcze nazwy nowego konceptu. Specjalnie dla redakcji Retailnet, Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP zgodził się podać więcej szczegółów dotyczących jej ekspansji w Polsce i za granicą.

Kiedy planowany jest debiut najnowszej marki LPP?

Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP: – Wstępnie zakładamy, że pierwsze sklepy zostaną uruchomione na wiosnę 2016 roku.

Czy nowy brand będzie oferować produkty tylko dla kobiet, czy znajdą się w nim także propozycje dla mężczyzn?

– Marka będzie oferowała nie tylko produkty dla pań. W sklepach naszej nowej marki znajdą się także propozycje dla mężczyzn.

Czy w salonach nowej marki będzie dostępna tylko odzież klasy premium czy Państwa spółka pracuje jednocześnie nad wprowadzeniem do sprzedaży linii wysokiej jakości dodatków, np. toreb i obuwia?

– Tak. Oferta nowej marki nie będzie opierała się tylko na odzieży. Podobnie jak w przypadku wszystkich naszych marek, chcemy zaoferować klientom szeroką ofertę odzieży i akcesoriów.

Na jakim poziomie będą więc kształtować się ceny tego brandu?

– Ponieważ wciąż trwają prace nad ostatecznym charakterem kolekcji, nie sposób odpowiedzieć już teraz na to pytanie. Na pewno oferta będzie skierowana do bardziej wymagających klientów, co wiązać się będzie z wyższymi cenami.

Czy rozwój marki planowany jest na początek tylko w Polsce czy od razu planują Państwo ekspansję za granicą?

– Pierwszych kilkadziesiąt sklepów uruchomimy w Polsce. Początkowe działania nowego konceptu najlepiej prowadzić na najistotniejszym dla nas rynku, ponieważ tutaj mamy możliwość zdobycia najszerszych doświadczeń. Trudno w tej chwili deklarować czy po roku, czy po dwóch, ale oczywiście sklepy nowej marki trafią też na rynki innych krajów.

Czy rozwój marki będzie opierał się wyłącznie na lokalizacjach w centrach handlowych?

– Ponieważ pierwsze działania będą prowadzone w Polsce, a charakterystycznym elementem naszego rynku jest duże znaczenie centrów handlowych, właśnie w tych obiektach będziemy obecni. Nie oznacza to jednak, że lokalizowanie sklepów przy ulicach jest niemożliwe. Może tak się zdarzyć, szczególnie w tych krajach, w których sprzedaż przy ulicach handlowych ma istotne znaczenie.

Firma LPP zarządza obecnie 5 znanymi markami odzieżowymi – flagowym Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. Ostatnią marką wprowadzoną przez spółkę jest Sinsay, która pojawiła się w 2013 roku, a jej oferta skierowana jest do nastoletnich dziewcząt. LPP posiada sieć niemal 1500 salonów i tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób.