Salon Sephora, fot. Retailnet

E-perfumeria Sephora spełniła oczekiwania firmy. Okazało się, że klienci sieci szybko przekonali się do zakupów online i równie chętnie kupują kosmetyki w e-sklepie, co w perfumeriach stacjonarnych. Rozmawiamy z Jakubem Jasińskim, E-Commerce Local Leaderem firmy Sephora, na temat wyników sprzedaży e-sklepu po pierwszym półroczu jego działalności w Polsce.

Jak duży jest udział polskiego e-sklepu w sprzedaży Sephora w Polsce?

Jakub Jasiński: – Sephora online znajduje się w Top 3 najlepiej prosperujących perfumerii Sephora w Polsce. E-sklep daje przychody porównywalne do największych naszych perfumerii stacjonarnych.

Czy wyniki sprzedaży e-sklepu spełniają Państwa oczekiwania?

– Już po drugim miesiącu działania staliśmy się trzecią największą perfumerią w sieci oraz najbardziej rozpoznawalną perfumerią online w Polsce. Jest to naprawdę bardzo duży i szybki awans na rynku. Wyniki e-sklepu spełniają nasze oczekiwania, a sprzedaż cały czas rośnie. W tym przypadku głównym atutem jest to, że Sephora powiększyła swój zasięg do wszystkich mieszkańców Polski, także tych zamieszkujących obszary odległe od najbliższej perfumerii. Widzimy też wspaniałe dopełnianie się kanałów – wielu stałych klientów kupuje teraz w obu kanałach sprzedaży i to jest bardzo zadowalające.

Kto robi chętniej zakupy online – klienci w miastach, w których działa już perfumeria Sephora czy raczej mieszkańcy mniejszych miast, w których marka jest niedostępna w centrach handlowych?

– Oczywiście miastem, do którego wysyłamy najwięcej paczek jest Warszawa. Wiąże się to z większą zamożnością w porównaniu do innych części kraju i jest zgodne z ogólnymi trendami w e-commerce, czyli z przewagą dużych miast wśród Top 10 największych kupujących miejscowości w Polsce. Dla nas jednak istotne jest to, że produkty w e-sklepie zamawiają klienci z naprawdę małych miejscowości, w których nie ma perfumerii Sephora. Jest ich tak wiele na naszej mapie wysyłek, że w ogólnym podsumowaniu te zamówienia dają sprzedaż na poziomie większym niż z miast, w których są obecne nasze perfumerie.

Jakie produkty cieszą się największą popularnością? Czy są to produkty z wyższej czy z niższej półki?

– Bardzo dużą popularnością w internecie cieszy się nasza marka własna Sephora i jest to zachowanie podobne w każdym kraju, gdzie Sephora ma sklep internetowy. Ponieważ marka dostępna jest tylko u nas, a produkty są dobrej jakości, a do tego wyjątkowo atrakcyjne cenowo, w prostej linii przekłada się to na ich sukces. Jeśli myślimy w poszczególnych kategoriach sprzedawanych w e-sklepie, to największą popularnością cieszą się produkty do makijażu. Co ciekawe, zakupu w tej kategorii, gdzie liczy się przecież kolor, dokonują nie tylko stali klienci mający swoje ulubione produkty, ale także nowi użytkownicy, którzy podejmują się zakupu nowości bazując na zamieszczonych przez innych użytkowników opiniach. Nie ukrywamy, że pomocny jest w tym też nasz serwis blogmakijaz.pl – wideoblog najlepszych wizażystów Sephora. Możemy też zdradzić, że produkty najdroższe, najbardziej luksusowe, dostępne tylko w wybranych perfumeriach cieszą się naprawdę dużym zainteresowaniem.

Czy internet jest dobrym kanałem sprzedaży towarów ekskluzywnych i luksusowych?

– Sprzedaży tego typu produktów musi towarzyszyć jakość w każdym aspekcie. My potrafimy to robić nie tylko w perfumeriach stacjonarnych, ale także w sklepie internetowym. Estetyka naszej strony jest stateczna, elegancka i w pełni oddaje selektywne środowisko dla produktów premium. Przykładamy także dużą uwagę do obsługi klienta. Nasza dbałość o jakość przejawia się już w samym magazynowaniu, gdzie produkty chronione są przed kurzem, światłem i mają zagwarantowaną odpowiednią temperaturę. Miłym detalem jest przyjemna możliwość otworzenia pudełka przez klienta jedną ręką bez użycia nożyczek. W środku klient ujrzy czarne pudełko, starannie zapakowane produkty oraz kopertę, w której znajdzie wszystkie dokumenty przysprzedażowe. Oczywiście kluczowym elementem jest czas, czyli dostarczanie zakupów do klienta jak najszybciej.