Trwają prace przygotowawcze pod budowę Serenady

Wizualizacja CH Serenada

Wizualizacja CH Serenada

Jak ustaliła redakcja Retailnet, rozpoczęły się prace porządkowe i przygotowawcze na terenie przyszłej budowy Centrum Handlowego Serenada w Krakowie. Serenada powstanie w rejonie największej krakowskiej strefy handlu i rozrywki, gdzie funkcjonuje już CH Krokus z hipermarketem Real o pow. 20 tys. mkw. i galerią handlową o pow. 8 tys. mkw. z Obi, Toys’R’Us, restauracja drive thru McDonald’s, Norauto, Multikino z 12 ekranami. Centrum uzupełni tę ofertę o 43 tys. mkw. GLA, koncentrując się przede wszystkim na brakujących tam operatorach z branży mody (80 proc. powierzchni) i powierzchni gastronomicznej (10 proc.).

Mayland RE dysponuje już prawomocnym pozwoleniem na budowę. Budowa Serenady rozpocznie się jeszcze w 2014 roku. Budowa potrwa dwa lata od chwili wbicia pierwszej łopaty i pierwsi klienci odwiedzą Serenadę jesienią 2016 roku. Grupa Foncière Euris sfinansuje budowę Centrum Serenada w wysokości 140 mln euro.

Komercjalizacja projektu wynosi obecnie 50 proc., a wśród najemców znajdują się już marki z Grupy Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear, Stradivarius, Massimo Dutti, Zara Home) oraz LPP (Reserved, Mohito, House, Cropp, Sinsay, Home&You). Najnowszym najemcą centrum jest salon obuwniczy CCC (640 mkw.). Operatorem spożywczym Serenady będzie sklep delikatesowy Piotr i Paweł – marka ta zadebiutuje w Krakowie. Serenada będzie opierać się głównie na ofercie modowej, ale oferta handlowa centrum zostanie uzupełniona o sklepy z wyposażeniem domu oraz sport i rozrywkę.

Centrum Serenada powstanie na terenie krakowskiego obszaru Olsza na granicy trzech krakowskich dzielnic: Mistrzejowic, Prądnika Czerwonego i Czyżyn-Rakowic. Serenada zostanie silnie zintegrowana z miejscem, na którym powstanie. W Serenadzie powstanie największa w mieście strefa gastronomiczna. Dzięki temu centrum przyciągnie nie tylko rodziny z sąsiadujących dzielnic, ale również klientów z pobliskiego parku biznesowego.

Dojazd do nowego centrum będzie ułatwiony dzięki nowemu bezkolizyjnemu węzłowi z ul. Bora-Komorowskiego, który ułatwi dojazd klientom z zachodu i wyjazd w kierunku Nowej Huty, a także usprawni ruch w okolicy.

– Teren Olszy intensywnie się rozwija – mówi Maciej Kiełbicki, dyrektor zarządzający Mayland. – Oprócz istniejących obiektów, czyli centrum handlowego, aquaparku, multipleksu oraz biurowców, powstaną tu wkrótce kolejne. Jest zaplanowana realizacja biurowca Futuro, a także osiedla mieszkaniowego przy ul. Bohomolca – w sąsiedztwie naszej inwestycji.

Serenda jest jednym z wielu projektów spółki. Mayland ma duże doświadczenie na rynku retail – firma stawiała pierwsze kroki w biznesie jeszcze w latach 90. Dlatego chętnie pomaga dzisiaj innym deweloperom i inwestorom w komercjalizacji i zarządzaniu dużymi obiektami handlowymi. Skuteczny i sprawny zespół, zajmujący się w Mayland komercjalizacją, rozpoczął współpracę ze spółką PA Nova przy projekcie w Jaworznie – jest co-deweloperem centrum, a głównym zadaniem zespołu jest wsparcie w procesie komercjalizacji i doradztwo. Mayland planuje rozwijanie usług komercjalizacji w połączeniu z doradztwem na etapie konceptu i optymalizacji projektów.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016