Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów
Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów

Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli supermarketów spożywczych Intermarché oraz typu „dom i ogród” Bricomarché, kontynuuje realizację ogłoszonej niedawno strategii „Polska CAP 2020”. Tegoroczne inwestycje Muszkieterów wyniosą łącznie 425 mln złotych.

– Na koniec 2013 roku posiadaliśmy 293 sklepy. Do końca 2020 planujemy oddanie łącznie 800 nowych placówek – 300 pod marką Bricomarche i 500 pod szyldem Intermarche. Grupa Muszkieterów planuje do końca dekady otworzyć w Polsce blisko 500 nowych supermarketów. W całym 2014 r. planujemy wydać na inwestycje łącznie 425 mln złotych. Z kolei do końca 2020 r. przeznaczymy na rozwój obu sieci, w tym na zakup terenów i budowę punktów sprzedaży, około 6 mld złotych – mówi portalowi Retailnet Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

Grupa Muszkieterów, zrzeszająca właścicieli supermarketów spożywczych Intermarché oraz typu „dom i ogród” Bricomarché, notuje dobre wyniki za pierwsze półrocze br. Obroty Grupy w Polsce w 2014 r. mają przekroczyć 5,4 mld złotych.

Sieci wchodzące w skład Grupy Muszkieterów odnotowały bardzo dobre wyniki finansowe za I półrocze br., osiągając obroty w wysokości ponad 2 mld złotych; odpowiednio Intermarché – 1 705 658 170 zł oraz Bricomarché – 536 158 534 zł. W ciągu szczęściu miesięcy br. sieć Intermarché odnotowała wzrost obrotów o 10,91 proc., zaś Bricomarché o 21,84 proc.. Na koniec II kwartału 2014 r. udział sieci Intermarché w rynku supermarketów w Polsce wyniósł 16,63 proc.. Zgodnie z prognozami Grupy, jej obroty w całym 2014 r. mają wynieść ponad 5 mld złotych.

Grupa Muszkieterów działa w 15 województwach w Polsce. Większość supermarketów zlokalizowanych jest w zachodniej oraz południowej części Polski. Stale jednak rośnie liczba sklepów, które otwierane są w województwach Polski wschodniej. Strategia Grupy zakłada ekspansję sieci głównie w małych i średnich miejscowościach liczących od 20 tys. do 70 tys. mieszkańców oraz obecność supermarketów Intermarché w galeriach handlowych w miastach, w których liczba mieszkańców przekracza 100 tys. Ponadto sklepy Intermarché i Bricomarché często lokalizowane są obok siebie, tworząc tzw. Rynki Muszkieterów, przy których działają również stacje paliw oraz myjnie samochodowe.