Salon Zara
Salon Zara

Firma Inditex bardzo dynamicznie rozwija sieć salonów swoich marek w naszym kraju. Hiszpańska spółka wybiera w Polsce nie tylko największe miasta, ale także otwiera salony poszczególnych brandów także w centrach handlowych w miastach średniej wielkości.

Jak ustaliła redakcja Retailnet, Inditex w związku z ostatnimi otwarciami osiągnął łączną liczbę 250 salonów w Polsce. W ostatnim czasie hiszpański gigant tekstylny otworzył sklepy wszystkich swoich marek odzieżowych rozwijanych w naszym kraju, w nowo otwartym centrum handlowym Galeria Warmińska w Olsztynie.

W naszym kraju najsilniej reprezentowaną marką spółki jest Stradivarius. Na chwilę obecną w Polsce działają 73 salony tego brandu. Inditex do tej pory otworzył też 51 salonów swojego młodzieżowego brandu Bershka. Flagowa marka Zara posiada 46 salonów, z których większość mieści się w centrach handlowych. Jedną z najbardziej reprezentacyjnych lokalizacji w Polsce jest flagowy salon tego brandu mieszczący się na Rynku Głównym w Krakowie, który mierzy 1,5 tys. mkw. powierzchni sprzedażowej. Kolekcje Woman, Man i Kids zostały rozmieszczone w salonie na pięciu piętrach.

Marka Pull & Bear liczy w Polsce 33 salony. Najbardziej ekskluzywny brand Massimo Dutti posiada na tę chwilę 23 butiki. Marka Oysho obecna jest w 15 centrach handlowych. Inditex otworzył do tej pory także 9 salonów z artykułami wyposażenia wnętrz Zara Home. Jedyną marką z portfolio spółki, której nie ma do tej pory w Polsce, jest Uterque.

Jak ustaliła redakcja Retailnet, łącznie na świecie działa 6460 salonów wszystkich marek Inditex. W ciągu czterech ostatnich lat firma zwiększyła powierzchnię swoich salonów o 1 093 261 mkw. Spółka przykładała w tych latach dużą wagę do ekspansji zarówno na dotychczasowych, jak i nowych rynkach. W tym czasie zatrudniła 36 tys. nowych pracowników. Dla przypomnienia, 2013 rok firma zakończyła z liczbą 6340 salonów swoich marek.