Intermarche
Intermarche

Sieci Intermarché i Bricomarché rozpoczęły prace nad wdrożeniem zaawansowanego projektu sprzedaży internetowej. Spółka rozpoczyna testy konceptu Le Drive, a w 2015 roku wdroży aplikację mobilną.

Grupa Muszkieterów rozpoczyna realizację projektu, którego założeniem będzie personalizacja zakupów. Projekt, który w perspektywie czasu ma przynieść sieciom Intermarché oraz Bricomarché wzrost klientów oraz wzrost sprzedaży, jest jednym z głównych celów sieci. Pieczę nad powodzeniem planu objął Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.

– Testy konceptu Le Drive rozpoczną się już za kilka tygodni. Wytypowaliśmy 4 placówki w których zostanie uruchomiona opcja Le Drive. Będą to sklepy w Poznaniu, Kępnie, Świdnicy i Wieluniu. Pierwsze dwie testowe placówki ruszą w styczniu 2015 roku. Aktualnie trwają prace projektowe, przygotowujemy specjalną strefę zgłoszeń, wreszcie pakowania zakupów i przygotowania miejsca wygodnego odbioru. W ciągu 3 lat planujemy wdrożyć ten koncept we wszystkich naszych placówkach i poza nimi. – mówi Krzysztof Waligórski, prezes Dyrekcji Handlowej Intermarché.

W ramach nowego konceptu supermarketu Intermarché wprowadzone zostaną dodatkowe rozwiązania cyfrowe i technologiczne, w tym również możliwość dokonywania zakupów przez internet. Według działającego już we Francji modelu sklepu internetowego Le Drive, klient będzie miał możliwość zamówienia towaru przez Internet (na stronie drive.intermarche.pl) oraz odbioru zapakowanych produktów w dogodnym dla siebie czasie w najbliższej placówce Intermarché. Rozwiązanie będzie testowane w dwóch wersjach – tzn. odbioru zakupów bez konieczności wysiadania z samochodu oraz w dedykowanym punkcie na terenie supermarketu.

– Le Drive jest niewątpliwie nowością na polskim rynku, nie będąc typowym sklepem internetowym. Rynek w Polsce bardzo szybko się zmienia i zależy nam na tym, aby sprostać potrzebom i oczekiwaniom polskich konsumentów. Drive to nasza odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów i ewoluujące trendy rynkowe oraz tendencje zakupowe wśród Polaków – mówi Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
Grupa Muszkieterów pracuje także nad wdrożeniem aplikacji mobilnej dla swoich sklepów. Efekty będzie można zobaczyć w połowie 2015 roku.

Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 209 supermarketów Intermarché i 100 Bricomarché. Muszkieterowie są obecni w 6 krajach Europy: Polsce, Francji, Belgii, Portugalii i na Bałkanach. W 2013 r. obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 4,89 mld złotych. W tym samym czasie Grupa w całej Europie wygenerowała obroty na poziomie 39,9 mld euro.