Salon Lidia Kalita
Salon Lidia Kalita

Od początku roku Lida Kalita otworzyła trzy butiki swojego brandu. W lutym bieżącego roku w Domu Mody Klif w Warszawie otwarto pierwszy salon projektantki. Butik w galerii zajął powierzchnię ponad 40 mkw. Ponadto działają już sklepy w warszawskiej Galerii Mokotów (ponad 50 mkw.) oraz w Centrum Handlowym Klif w Gdyni (ponad 40 mkw.).

Projektantka w rozmowie z Retailnet zapowiada kolejne otwarcia w najbardziej prestiżowych centrach handlowych.

– Aby moja firma mogła się rozwijać, butików musi być co najmniej kilka. Jesteśmy w trakcie przygotowania czwartego sklepu. Do końca tego roku planuję otworzyć jeszcze jeden, czyli w sumie marka Lidia Kalita na koniec 2014 będzie posiadać 5 butików – mówi w rozmowie z Retailnet Lidia Kalita, właścicielka marki.

– Na razie skupiamy się na rozwijaniu sieci detalicznej w centrach handlowych. Pojawiły się także propozycje rozwoju zza granicy, ale na razie nie chciałabym za dużo o tym mówić – dodaje.

Założeniem marki jest stworzenie 24 butików firmowych mierzących ok. 50–70 mkw. w ciągu 3 lat w najbardziej renomowanych centrach handlowych w całym kraju. Butiki Kality mają nowoczesny, minimalistyczny wystrój.

Projektantka zainteresowana jest największymi miastami naszego kraju. Kolejne sklepy zostaną otwarte w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu.

Kolekcje marki tworzone są z włoskich materiałów, ale zaprojektowane i uszyte w Polsce. Marka charakteryzuje się krótkimi seriami produkcyjnymi (10–20–50 sztuk z danego rodzaju). Jak zapowiada projektantka, w każdym sezonie podstawą będzie kolekcja składająca się z ok. 100 modeli (sukienki, spódnice, spodnie, żakiety, płaszcze) wzbogacona o dodatki (torby, buty, paski).

Klientka sklepu Lidia Kalita to kobieta w wieku 30–50 lat, w przeważającej części mieszkająca w dużym mieście (pow. 200 tys. mieszkańców), aktywna zawodowo i elegancka.