Salon Cropp
Salon Cropp

Tylko w październiku br. firma LPP planuje otworzyć kilka salonów swojej młodzieżowej marki odzieżowej Cropp zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Przedstawiciele LPP zapowiadają otwarcie sklepu Cropp w Estonii w Centrum Handlowym Ulemiste w Tallinnie. Kolejne otwarcie nastąpi w Chorwacji w Centrum Handlowym Arena Centar w Zagrzebiu.

LPP dynamicznie rozwija także sieć sklepów Cropp w Czechach. W połowie października rozpocznie działalność salon Cropp w czeskiej galerii handlowej City Park Jihlava w Igławie.

Jak twierdzi Sławomir Łoboda, odpowiedzialny z ramienia zarządu LPP za inwestycje i rozwój powierzchni handlowej, łączna wartość inwestycji zagranicznych LPP w 2014 roku wyniesie ok. 220 mln zł. Z tego 53 mln zł to kwota, którą spółka przeznaczy na rozwój na dotychczasowych rynkach takich jak Czechy, Słowacja oraz Litwa, Łotwa i Estonia.

Pomorska spółka rozwija wciąż sieć salonów Cropp w polskich centrach handlowych. Jeden z nowych salonów marki rozpocznie działalność 15 października wraz z otwarciem nowego centrum handlowego Galardia w Starachowicach. W bieżącym miesiącu Cropp otworzy też salon w galerii handlowej w Gryficach oraz galerii w Pile.

LPP powstało w 1991 roku w Gdańsku. Tylko w 2013 r. spółka sprzedała ponad 70 milionów sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Od 2001 r. firma jest notowana na warszawskiej GPW, a w 2014 r. awansowała do indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów warszawskiego parkietu. Bieżąca wycena rynkowa LPP wynosi ok. 4 mld euro. LPP SA jest właścicielem 5 marek odzieżowych (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay). Obecnie planuje wprowadzenie nowej marki z grupy premium.

Obecnie sieć detaliczna LPP liczy niemal 1,5 tys. salonów, a wzrost powierzchni sprzedaży w całym 2014 roku prognozowany jest na ok. 23 proc. Od 12 lat salony LPP obecne są w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, a we wrześniu marka Reserved zadebiutowała na rynku niemieckim.