Dyrektor Gemini Holding: centrum handlowe w Tychach to obiekt z aspiracjami

Anna Malcharek

Anna Malcharek

Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum 2014 spółka Gemini Holding po raz pierwszy zaprezentowała nową, planowaną inwestycję – Gemini Park Tychy. O szczegółach projektu rozmawiamy z Anną Malcharek, dyrektor zarządzającą Gemini Holding.

Pierwsze wizualizacje i opis koncepcji nowego centrum handlowego Gemini Park Tychy przedstawiono podczas shopping Center Forum2014 Fall Edition. Czy projekt cieszył się zainteresowaniem potencjalnych partnerów biznesowych?

Zdecydowanie tak. Shopping Center Forum to świetna okazja do zaprezentowania naszej nowej inwestycji i mogę powiedzieć, że na Forum rozpoczęliśmy proces komercjalizacji tego projektu. Naszym partnerem wspierającym ten proces jest firma CBRE. Najemcy już są zainteresowani naszym projektem.

Jak będzie wyglądał harmonogram prac dla tej inwestycji?

Pozyskaliśmy decyzję środowiskową i aktualnie przygotowujemy dokumentację pozwalającą wystąpić o pozwolenie na budowę. Jesteśmy w trakcie procedury przygotowawczej i mamy nadzieję, że uda się uzyskać pozwolenie na budowę w I kwartale 2015 roku. W II kwartale 2015 roku chcemy rozpocząć realizację inwestycji tak, aby obiekt był gotowy do otwarcia na przełomie I i II kwartału 2017 roku.

Czym będzie się charakteryzował trzeci w portfolio GeminiHolding projekt Gemini Park?

Aktualnie jesteśmy na etapie analizowania potrzeb klienta na podstawie badań socjologicznych i budowania struktury najemców. Chcemy, by było to centrum spełniające oczekiwania miasta i regionu. Naszym celem jest stworzenie obiektu szytego na miarę z kompleksową ofertą modową, rozrywkową, gastronomiczną, a nawet sportową. W celu przeanalizowania rynku i jego potrzeb przeprowadziliśmy szereg badań marketingowych, socjologicznych i analiz finansowych, które pokazują, jakiego typu oferty oczekują potencjalni klienci naszego centrum.

Jakie parametry będzie miał Gemini Park Tychy?

Planujemy budowę obiektu o całkowitej powierzchni ok. 80 tys. mkw. Powierzchnia GLA to 36 tys. mkw. W galerii znajdzie się ok. 130 sklepów. Powstanie także wygodny parking na 1,1tys. samochodów.

Jaki tenant mix zaproponuje Gemini Park Tychy?

To będzie centrum handlowe z aspiracjami. Chcemy pozyskać znane na rynku polskie i zagraniczne marki modowe ze średniej półki cenowej. Nie zabraknie także dobrych najemców obuwniczych, kosmetycznych i usług. Biorąc pod uwagę coraz większe zainteresowanie Polaków sportem i zdrowym trybem życia, chcieliśmy do współpracy zaprosić także najemcę sieciowego z ofertą fitness. Duży nacisk w Gemini Park Tychy położymy także na strefę food court. Już prowadzimy zaawansowane rozmowy z czołowymi sieciami gastronomicznymi. Jeśli chodzi o operatora spożywczego, to rozpoczęliśmy już rozmowy z najemcami mogącymi zająć powierzchnię do 4 tys. mkw.

Dlaczego Tychy?

Tychy to przede wszystkim miejsce o wysokim potencjale nabywczym, z niską stopą bezrobocia, ale zarazem z niewielkim nasyceniem powierzchnią centrów handlowych (375 mkw. na 1 tys. mieszkańców). Gemini Park Tychy będzie zlokalizowany w odległości ok. 3,5 km od ścisłego centrum ponad 130-tysięcznych Tychów, a także w bliskim sąsiedztwie takich miast, jak m.in. Gliwice, Katowice, Dąbrowa Górnicza czy Mysłowice.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016