Tomasz Malicki, Gino Rossi: zmiany w Simple przyczyniły się do dużego wzrostu sprzedaży

Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA

Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA

Według Tomasza Malickiego, prezesa zarządu firmy Gino Rossi, zmiany w marce Simple przyczyniły się do znacznego wzrostu sprzedaży. Spółka zdecydowała się na współpracę z nowym zespołem projektantów oraz poszerzyła asortyment brandu oferującego kolekcję odzieży i dodatków dla kobiet.

– Po wynikach sprzedaży we wrześniu wyraźnie widać, że nasze kolekcje odzieży i obuwia, przygotowane na sezon jesień-zima, zostały dobrze odebrane przez klientów. Ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży marki Simple potwierdza, że w ubiegłym roku podjęliśmy bardzo dobrą decyzję o zmianie systemu zarządzania kolekcją w tej marce i o podjęciu współpracy z nowym zespołem projektantów. Jedną z istotnych zmian była decyzja o poszerzeniu kolekcji Simple w porównaniu do ubiegłorocznej – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi.

– Oprócz ubrań w stylu dress party mamy teraz też szeroką kolekcję ubrań w stylu office, które cieszą się dużym zainteresowaniem klientek. Z dużym optymizmem patrzymy więc na czwarty kwartał. Spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży, tak w Gino Rossi, jak i w Simple. Od września prowadzimy telewizyjną kampanię reklamową, która będzie kontynuowana do połowy października. Na czwarty kwartał planujemy także inne akcje marketingowe wspierające sprzedaż marek Simple i Gino Rossi – dodaje.

Wartość sprzedaży detalicznej w salonach odzieżowych Simple CP wyniosła we wrześniu 2014 roku 8,4 mln zł. Z kolei sprzedaż detaliczna w salonach Gino Rossi wyniosła we wrześniu 9,8 mln zł i była o 3 proc. wyższa w ujęciu rok do roku.

– Sprzedaż detaliczna obuwia Gino Rossi wzrosła we wrześniu o 3 proc. Jest to wzrost mniejszy niż w poprzednich miesiącach tego roku, jednak należy pamiętać, że mieliśmy wysoką bazę. Wrzesień ubiegłego roku był wyjątkowy z uwagi na złą pogodę, która sprzyjała sprzedaży obuwia z kolekcji jesienno-zimowej. Z kolei wrzesień tego roku charakteryzował się relatywnie wysokimi temperaturami, jednak udało nam się utrzymać dodatnią dynamikę wzrostu co dowodzi, że decyzje zakupowe naszych klientów są w mniejszym stopniu determinowane pogodą. Pozytywnie wygląda także poziom szacunkowych marż wygenerowanych w trzecim kwartale. W Gino Rossi utrzymaliśmy marżę brutto na podobnym poziomie, natomiast w Simple rentowność brutto na sprzedaży wzrosła o blisko 6 punktów procentowych w porównaniu do poziomu z trzeciego kwartału ubiegłego roku – twierdzi Tomasz Malicki.

Sprzedaż całej Grupy Gino Rossi (bez sprzedaży materiałów do poddostawców), wzrosła we wrześniu o 7 proc. i wyniosła 22,7 mln zł. Narastająco, w okresie od stycznia do września 2014 roku Grupa Gino Rossi zanotowała sprzedaż detaliczną i hurtową na poziomie 176,7 mln zł, o 18 proc. wyższą w ujęciu rok do roku.

Szacunkowy poziom marży brutto na sprzedaży (łącznie detalicznej i hurtowej) w trzecim kwartale tego roku wyniósł w Gino Rossi 41,4 proc., natomiast w Simple CP 56,1 proc.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016