rzeczywistość rozszerzona e-commerce

Sieć Office Depot wykorzystuje do promocji sprzedaży nowinki technologiczne. Jedną z nich jest technologia rozszerzonej rzeczywistości. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę.

W ubiegłym roku Office Depot wprowadziło do sprzedaży limitowaną edycję produktów szkolnych z wizerunkiem członków zespołu One Direction. Akcja miała na celu potępienie przemocy w szkołach. Na limitowanej serii produktów znajdowały się wypowiedzi członków grupy skierowane do ich młodych odbiorców. To jednak nie wszystko. Korzystając z aplikacji mobilnej Office Depot można było “ożywić” zdjęcia znajdujące się na produktach dzięki technologii rozszerzonej rzeczywistości. Technologia ta pozwala połączyć świat rzeczywisty ze światem cyfrowym. Do jej działania zazwyczaj wykorzystuje się obraz z kamery, na który nałożona jest generowana w czasie rzeczywistym grafika 3D.

Aplikacja mobilna Office Depot

W tym wypadku technologia rozszerzonej rzeczywistości umożliwiała klientom obejrzenie ekskluzywnych materiałów nagranych z członkami zespołu One Direct. Jaki był efekt całej kampanii? Ponad 150 tys. osób zdecydowało się na pobranie mobilnej aplikacji Office Depot.

Office Depot postanowiło pójść za ciosem. W tegorocznej kampanii “Gotta Get INSPIR5D” udział wziął kalifornijski zespół R5. W sklepach zainstalowano duże wyświetlacze imitujące scenę muzyczną. W tym wypadku również wykorzystano technologię rozszerzonej rzeczywistości. Po pobraniu mobilnej aplikacji na ekranie telefonu pojawiali się “żywi” członkowie zespołu, z którymi można było sobie zrobić zdjęcie, a następnie rozesłać je do znajomych lub zamieścić na swoich profilach społecznościowych.

Klienci, którzy robili zakupy za ponad 75 dolarów, otrzymywali dodatkowo zestaw aktywowanych za pomocą smartfonów naklejek. Po ich zeskanowaniu klient otrzymywał dostęp do ekskluzywnych treści: zdjęć i filmików z zespołem R5, a także cztery darmowe piosenki do ściągnięcia.

Kampania w mediach społecznościowych

Tegoroczna kampania “Gotta Get INSPIR5D” toczyła się także w mediach społecznościowych. Używając hasztagu  #INSPIR5D i biorąc udział w konkursie można było wygrać bilet na koncert zespołu w Chicago oraz osobiście spotkać się z członkami zespołu. Finaliści konkursu zostali nagrodzeni gitarami z podpisami muzyków. Office Depot we własnym zakresie promowało kampanię zarówno w mediach społecznościowych (wpisy, filmiki). Klienci byli też powiadamiani za pomocą wiadomości wysyłanych na ich telefony.

Office Depot to globalna sieć sklepów oferująca szeroko pojęty sprzęt biurowy. Firma prowadzi 1628 sklepów w 60 krajach na całym świecie oraz sprzedaż online. Jej roczne obroty wynoszą ok. 10,7 mld dolarów.