zalando sprzedaż internetowa

Sklep internetowy Zalando.pl odwiedza już co dziesiąty polski internauta. Interesują się nim głównie kobiety. Podobnie jest w Danii, gdzie ośmiu na dziesięciu internautów odwiedzających Zalando.dk to przedstawicielki płci pięknej. Popularność niemieckiej firmy zbadała firma Gemius.

Zalando to niemiecki sklep odzieżowy sprzedający wyłącznie online na terenie Europy. Działa w piętnastu krajach, w tym w Polsce. Na początku października 2014 roku firma Zalando debiutowała na giełdzie we Frankfurcie, oferując około 10% swoich udziałów. Liczba ta nie jest bez znaczenia w kontekście polskiego rynku.

Powiększ obraz

Infographic_How_popular_is_Zalando

 

Co dziesiąty polski internauta w Zalando

Najnowsze wyniki publikowanego co miesiąc badania Megapanel PBI/Gemius (lipiec 2014 roku) pokazują, że niemal co dziesiąty (9%) polski internauta powyżej 15 roku życia odwiedza stronę Zalando.pl. Oznacza to, że zajmuje ona pozycję lidera w zestawieniu najpopularniejszych sklepów z odzieżą w polskim internecie.

„Zalando szybko zyskało popularność wśród polskich internautów. Było to możliwe głównie dzięki dużym wydatkom marketingowym, szerokiej ofercie produktowej oraz czytelnej i przyjaznej polityce darmowych zwrotów” – uważa Mateusz Gordon, ekspert od e-commerce w firmie Gemius.

zalando sklep
Polska wersja sklepu Zalando

Druga pozycja Bonprix.pl

Kobiety odwiedzają Zalando.pl niemal dwa razy chętniej (64%) niż mężczyźni (36%). Co więcej, połowa osób przeglądających ofertę tego e-sklepu to internauci między 15 a 34 rokiem życia.

Strona Zalando.pl pierwszy raz pojawiła się w badaniu Megapanel, realizowanym od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie PBI, w październiku 2012 roku. Od razu zajęła drugie miejsce w rankingu sklepów odzieżowych, tuż za Bonprix.pl. W tamtym okresie stronę Zalando.pl odwiedziło niemal 6% polskich internautów powyżej 15 roku życia. Popularność tego e-sklepu rosła na tyle dynamicznie, że rok później jego stronę internetową odwiedziło 12% polskich internautów (listopad 2013).

Duńczycy rzadziej odwiedzają Zalando

W analizie uwzględniono także duńską wersję e-sklepu Zalando. Jak pokazują najnowsze dane (lipiec 2014 roku), stronę Zalando.dk odwiedza 7% duńskich użytkowników sieci powyżej 15 roku życia.

Serwis ten przeglądają głównie Dunki. Ośmiu na dziesięciu internautów przeglądających ten serwis to kobiety (81%). Tylko co piąty użytkownik Zalando.dk jest mężczyzną (19%).

W duńskim badaniu internetu, które od 7 lat Gemius realizuje na zlecenie organizacji Danske Medier Research, strona Zalando.dk pojawiła się w sierpniu 2012 roku. Odwiedziło ją wtedy 5% internautów powyżej 15 roku życia. Największym zainteresowaniem strona Zalando.dk cieszyła się w maju 2014 roku. Przyciągnęła ona wtedy uwagę co dziesiątego Duńczyka korzystającego z sieci (11,2%).

Gemius bada rynek e-commerce

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience). Jego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron WWW, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius.

Aby dane o liczbie użytkowników określonej strony WWW były widoczne w badaniu Gemiusa, musi ją odwiedzić miesięcznie odpowiednio wysoka liczba badanych osób. W przypadku Zalando analiza objęła więc tylko Polskę i Danię. W pozostałych europejskich krajach, w których prowadzone jest badanie, tj. w Czechach, Rosji, Rumunii, Turcji, na Ukrainie, Węgrzech i Białorusi, analizowany e-sklep odwiedziła zbyt mała grupa osób.