Jakub Skwarło, Unibail-Rodamco: centrum handlowe zawsze musi być krok przed konkurencją

CH Arkadia po modernizacji

CH Arkadia po modernizacji

Na temat modernizacji Centrum Handlowego Arkadia i powodów tej realizacji rozmawiamy z Jakubem Skwarło, Director of Operations Poland w firmie Unibail-Rodamco.

Dlaczego właśnie teraz firma Unibail-Rodamco zdecydowała się na modernizację Centrum Handlowego Arkadia?

– Staramy się zawsze być o krok przed konkurencją. Wydaje mi się, że wszystkie pozostałe centra handlowe, które są w Warszawie, także będą zmuszone przeprowadzać modernizacje i innego typu remonty. Potrzeby klientów wciąż rosną. Zmieniają się też standardy. Dla nas ważne jest to, żeby nasze centra handlowe nie tylko zachęcały do zakupów nowych klientów, ale także były na tyle atrakcyjne, by zatrzymać tych kupujących, którzy do tej pory robili zakupy. Klientom trzeba co jakiś czas oferować nowe rozwiązania, które wpływają na komfort ich zakupów. To dlatego wciąż inwestujemy w Arkadię, przy okazji uzupełniając jej ofertę o nowych najemców, często niedostępnych w żadnym innym obiekcie w kraju.

Czy modernizacja była spowodowana głosami klientów i najemców, którzy informowali inwestora o nowych potrzebach i zmianach w centrum?

– Modernizacja nie była tym spowodowana. W naszym przekonaniu centrum handlowe, które chce się wyróżniać na tle konkurencji, musi posiadać coś unikalnego. W naszym przypadku do tej pory byli to przede wszystkim najemcy, którzy często decydują się na otwarcie pierwszego sklepu na naszym rynku, właśnie w Centrum Handlowym Arkadia. Ważne są też jednak unikalne elementy związane z architekturą. To w związku z tym podjęto decyzję o remoncie. Naszym zdaniem największe centrum handlowe zasługuje na tego typu modernizację. Niezwykle silnym atutem Arkadii jest teraz zmodernizowana strefa food-court.

W Arkadii odbywają się duże rotacje najemców. Wielu z nich zamyka sklepy w jednej części obiektu i otwiera ponownie w innej lokalizacji. Czym to jest spowodowane?

– Jest to spowodowane tym, że coraz więcej najemców decyduje się na powiększenie swoich salonów. Niektórzy, jak choćby Sephora, otwierają w naszym centrum lokale flagowe, które wyróżniają się przede wszystkim dużą powierzchnią. Zależy nam też na tym, by najemcy poszczególnych branż znajdowali się w odpowiednich częściach obiektu, co stwarza znacznie lepszy komfort zakupów. Staramy się też cały czas wprowadzać na polski rynek nowe marki, które do tej pory nie były dostępne na polskim rynku.

Rozmawiał Marcin Markowski

Jak już informowaliśmy w ramach modernizacji centrum handlowego cała główna część pierwszego poziomu Arkadii powiększyła się i przeistoczyła w strefę pełną zieleni. W wyniku zmian liczba miejsc siedzących w strefie restauracyjnej powiększyła się z 500 do ponad 800, Remont strefy restauracyjnej nie wiązał się ze zmianą najemców. W efekcie przebudowy niektóre sklepy najemców powiększyły się łącznie o ponad 200 mkw. Swoje koncepty odświeżyli wszyscy najemcy, operujący bezpośrednio pod strefą restauracyjną – Sephora, L’Occitane, Quiksilver, Apart, Swarovski oraz kawiarnie Costa Coffee i Grycan. Otwarto tez nowy salon sieci Kiehl’s. Najbliższe plany inwestycyjne właściciela Arkadii to całkowity remont wszystkich toalet i wymiana oznakowania na parkingach.

Reklama

Galeria Jurajska