Facebook wprowadza do powszechnego użytku dwa narzędzia reklamowe. Audience Network pozwalają wyświetlać reklamy na aplikacjach mobilnych. Z kolei reklamy skierowane do lokalnych społeczności mają budować świadomość obecności marki w najbliższym sąsiedztwie użytkowników.

Funkcja Audience Network powstała w kwietniu 2014. Dzięki niej twórcy aplikacji mobilnych mają możliwość zarabiania przez zamieszczanie reklam z Facebooka. Do tej pory z tej opcji mogły korzystać tylko wybrane firmy. Od teraz narzędzie dostępne dla wszystkich. W ten sposób reklamy na Facebooku, zamieszczane przez 1,5 miliona reklamodawców, dotrą nie tylko do użytkowników serwisu, ale też do ogółu posiadaczy smartfonów.

Integracja z Facebook SDK

Reklamy będą odpowiednio dobierane pod kątem zainteresowań odbiorców. Targetowaniem reklam, a także ich rozliczaniem i sprzedażą zajmuje się Facebook. Po stronie producentów aplikacji pozostaje jedynie przyciągnięcie odbiorców.

Reklamodawcy mogą sprawdzać efektywność reklam integrując usługę Facebook SDK. Otrzymają również wgląd w statystyki dotyczące konwersji z reklam i zaangażowania użytkowników. Będą też mieli dostęp do danych demograficznych na temat osób, do których docierają reklamy. W Faceboook Audience Network dostępne są trzy rodzaje reklam: standardowe banery, pełnoekranowe reklamy graficzne oraz formaty natywne.

Facebook audience network
Typy reklam dostępnych w Faceboook Audience Network

Facebook wprowadza też nowe opcje dla reklamodawców, którzy chcą dotrzeć do klientów w konkretnej lokalizacji. Wykorzystując tzw. local awareness ads będzie można dotrzeć z reklamami do tych użytkowników, którzy mieszkają w pobliżu np. konkretnego sklepu. Ma to na celu budowanie świadomości obecności danej firmy w bezpośrednim sąsiedztwie ich domu.

Reklamy targetowane

Aby stworzyć taką reklamę, należy wybrać w panelu kreatora opcję „Local Awareness”. Następnie wybrać fanpage firmy, którą chcemy promować oraz podać jej adres, jeśli wcześniej nie wpisywaliśmy go w informacjach ogólnych. Trzeba też wyznaczyć promień zasięgu oddziaływania reklamy, tak aby dotarła do osób, które mieszkają w pobliżu siedziby firmy. Zasięg oddziaływania wyświetli się na mapie.

Można też wybrać wiek i płeć odbiorców, a także ustalić budżet oraz czas trwania kampanii. Reklamodawca otrzymuje informację o tym, do ilu osób każdego dnia dociera reklama.

Reklamy Local Awareness zostaną udostępnione reklamodawcom na terenie Stanów Zjednoczonych w ciągu najbliższych tygodni. Globalnie funkcja będzie dostępna za kilka miesięcy.

Facebook local awareness ads
Reklama zamieszczona z użyciem local awareness ads