Jimmy Choo e-commerce

Brytyjska firma z ekskluzywnymi dodatkami Jimmy Choo planuje debiut na londyńskiej giełdzie. Zebrane w ten sposób pieniądze mają zostać przeznaczone w dużej mierze na rozwój sprzedaży internetowej.

Dzięki debiutowi na giełdzie Jimmy Choo chce pozyskać 175 mln funtów, czyli niemal 930 mln złotych. Jak wynika z dokumentów przekazanych potencjalnym inwestorom, firma zamierza przeznaczyć znaczną część tych środków na rozwój e-sprzedaży, zdolności magazynowo-logistycznych, a także na nowe systemy sprzedażowe.

E-sprzedaż zyskuje na znaczeniu

“Jimmy Choo systematycznie inwestuje w rozwój sprzedaży online, która rośnie z roku na rok. Dzięki przeznaczeniu dodatkowych środków nie tylko na uruchomienie nowej platformy internetowej, ale także rozwój zdolności logistycznych, chcemy zapewnić klientom szybszą i sprawniejszą obsługę” – czytamy w dokumencie.

W ubiegłym roku finansowym przychody osiągnięte przez Jimmy Choo wyniosły ponad 280 mln funtów, prawie 16% więcej niż rok wcześniej. Firma nie podaje, jaką część przychodów stanowi sprzedaż internetowa. Podkreśla jednak, że ten kanał sprzedaży zyskuje na znaczeniu i warto inwestować weń poważne środki.

Logistyka priorytetem

Nowa platforma do sprzedaży internetowej ma być gotowa do końca marca 2015. Do tego czasu firma zamierza także uruchomić nowy magazyn oraz w pełni zintegrować swoje systemy informatyczne – magazynowe i sprzedażowe.

Jimmy Choo showroom
Wirtualny showroom Jimmy Choo

W ramach swojego sklepu internetowego, firma Jimmy Choo uruchomiła niedawno elektroniczny showroom. Technologia stworzona przez firmę Avenue Imperial pozwala sklepom internetowym tworzyć wirtualne salony sprzedaży. Dzięki panoramicznym zdjęciom wysokiej jakości możliwe jest stworzenie wirtualnej wystawy sklepowej, odwzorowującej fizyczny salon sprzedaży Jimmy Choo. Klienci, którzy wejdą na stronę wirtualnych zakupów mogą poruszać się po sklepie podobnie jak użytkownicy Google Street View, powiększać poszczególne produkty z aktualnej kolekcji oraz kupować je przez internet.

Międzynarodowa ekspansja Jimmy Choo

Założona w 1996 roku firma Jimmy Choo jest jednym z najsłynniejszych producentów stylowego obuwia. Pierwszy salon otwarty został w 1996 przy Motcomb Street w Londynie. Produkty firmy sprzedawane są przez najbardziej prestiżowe multi-brandowe sklepy na świecie. W 1998 roku firma rozszerzyła działalność na rynek amerykański, otwierając dwa sklepy w Nowym Jorku i Beverly Hills.

Międzynarodowa ekspansja firmy trwa. Jimmy Choo otwiera kolejne salony w najbardziej luksusowych lokalizacjach największych miast świata. Obecnie posiada ponad 180 salonów w 32 krajach świata.