PayU online payments

Co dziesiąty Polak kupuje przez internet raz w tygodniu lub częściej. Co trzeci deklaruje, że kilka razy w miesiącu, a co piąty, że przynajmniej raz w ciągu miesiąca. Prawie połowa z nich wydaje na ten cel od 500 do dwóch tysięcy złotych w ciągu sześciu miesięcy.

Zainteresowanie zakupami internetowymi rośnie – wynika z badania zachowań konsumenckich w internecie, wykonanego przez Millward Brown na zlecenie PayU. Czego potrzebują konsumenci, aby kupować jeszcze więcej i częściej?

Polacy chcą wygodnych płatności

„Dzisiejsi e-konsumenci to grupa już ponad 13 mln Polaków w wieku powyżej 15 lat. Są oni coraz bardziej wymagający – decydują się na zakupy w sklepach, które nie tylko oferują najkorzystniejsze ceny, ale także przyjazne podejście do kwestii zwrotu towaru, różnorodne formy dostawy i łatwy proces zakupowy, w tym m.in. wygodne płatności” – mówi Wojciech Czajkowski, dyrektor zarządzający PayU w Polsce.

Dla niemal połowy kupujących, zwłaszcza mężczyzn, dostęp do łatwego sposobu płatności bywa zachętą do pierwszego zakupu w e-sklepie.

Klienci poszukują transakcji one click

Wśród funkcji, które powinien dostarczać operator płatności aby przyciągnąć kupujących do e-sklepu, konsumenci biorący udział w badaniu najczęściej wymieniali dostęp do historii transakcji (41 proc.), możliwość wykonania przelewu na dowolne konto bankowe (37 proc.), płatności jednym kliknięciem (30 proc.) oraz możliwość doładowania telefonu (21 proc.).

Pay by link zdobyły rynek

Aż 68 proc. internautów kupujących online deklaruje, że w celu opłacenia zakupów najczęściej korzysta z szybkich przelewów internetowych (tzw. pay by linków). Co trzeci badany wskazał płatność kartą kredytową lub debetową (30 proc.), a niewiele mniej płatność przy odbiorze przesyłki (27 proc.). Z płatności na raty często korzysta 6 proc. badanych.

PayU jest dostawcą płatności internetowych dla e-biznesów. W listopadzie 2012 r. spółka, jako pierwsza w kraju, uzyskała licencję instytucji płatniczej i podlega w związku z tym nadzorowi KNF. PayU jest częścią międzynarodowego koncernu Naspers, który skupia spółki procesujące płatności internetowe w 18 krajach na całym świecie, w tym w 7 krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce z płatności PayU korzysta co trzeci internauta.

Test ukazał się na Evigo.pl, portalu skierowanym do profesjonalistów branży e-commerce.