New Look zdradza plany ekspansji w Polsce

Bernhard Ruf, Managing Director for International w firmie New Look

Bernhard Ruf, Managing Director for International w firmie New Look na stoisku organizatora SCF 2014 Fall Edition

– Obecnie mamy w Polsce 10 sklepów. W ciągu najbliższych 5 lat zamierzamy otworzyć ok. 40 kolejnych. Jeszcze w tym roku chcemy uruchomić polskojęzyczny sklep on-line – mówi w rozmowie z redakcją Retailnet Bernhard Ruf, Managing Director for International w firmie New Look.

Brytyjska marka odzieżowa New Look obecna jest na polskim rynku od 2009 roku. Obecnie, w ramach franczyzy, prowadzi 10 sklepów w największych polskich miastach. W najbliższych latach tempo ekspansji ma ulec znacznemu przyspieszeniu.

– Mamy długofalowe plany związane z polskim rynkiem. W ciągu najbliższych 5 lat zamierzamy otwierać po 7-8 sklepów rocznie. Najbliższe otwarcie zaplanowane jest na październik w warszawskim centrum Blue City. Nie chcemy jednak iść na skróty i robić niczego pochopnie. Znalezienie obecnie dogodnej lokalizacji na korzystnych warunkach zajmuje sporo czasu i wymaga licznych negocjacji. Na tym się koncentrujemy – opowiada Bernhard Ruf.

Obecnie sklepy New Look można znaleźć w galeriach handlowych m.in. w Warszawie, Łodzi, Wrocławiu, Gdyni, Katowicach zy Szczecinie.

– Interesują nas duże i średnie miasta, nie mniejsze niż 200 tys. mieszkańców. Poszukujemy lokali w dużych centrach handlowych, mogących pochwalić się wysokim wskaźnikiem footfall. Nasze sklepy mają przeważnie od 500 do 700 mkw. powierzchni, ale w wyjątkowych sytuacjach, w przypadku topowych centrów handlowych, nie wykluczamy wynajęcia nawet większej powierzchni – wyjaśnia Bernhard Ruf i dodaje, że być może w przyszłości sklepy New Look powstaną także w mniejszych miejscowościach.

W innych krajach, w których obecna jest marka New Look, sklepy tej sieci można spotkać również przy głównych ulicach handlowych. – W Polsce, póki co, takich lokalizacji nie ma. Jak się pojawią, chętnie skorzystamy z tej okazji – mówi przedstawiciel firmy New Look.

Zdaniem Bernharda Rufa, polski rynek ma bardzo duży potencjał. – Wpływ na to ma kilka czynników. Po pierwsze mówimy o prawie 40 milionowym społeczeństwie i kraju o stabilnej sytuacji ekonomicznej. Druga sprawa to podaż nowoczesnych centrów handlowych, która umożliwia znalezienie odpowiedniego lokalu. I co może najważniejsze, polscy klienci szukają modnych rzeczy i chcą się dobrze ubierać – tłumaczy Bernhard Ruf.

Konkurencja na polskim rynku jest duża, zwłaszcza w segmencie fashion. W naszym kraju obecnych jest już większość znanych międzynarodowych brandów, do tego dochodzą mocni lokalni gracze. Dlatego New Look zamierza rozwijać nie tylko sieć sklepów stacjonarnych, ale stawia także na zyskujący na znaczeniu kanał internetowy.

– Prowadzenie sprzedaży multichannelowej to w obecnych czasach absolutna konieczność. Jeżeli ktoś skoncentruje się tylko na jednym kanale sprzedaży, przegra. Dlatego jeszcze pod koniec tego roku zamierzamy uruchomić polskojęzyczną wersję naszego sklepu internetowego. Ostatnio uruchomiliśmy takie sklepy już w Niemczech i Francji – podkreśla Bernhard Ruf.

Marka New Look powstała w 1969 roku w Wielkiej Brytanii. Obecnie posiada ok. 600 sklepów na rodzimym rynku, a także ponad 200 w Europie, Azji, północnej Afryce i na Bliskim Wschodzie.

Przedstawiciele New Look wzięli udział w Shopping Center Forum 2014 Fall Edition.

 

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016