Sephora: rynek sprzedaży produktów selektywnych online rozwija się bardzo dobrze

Salon Sephora

Sieć Sephora została nominowana do nagrody Retailer’s Awards 2015 w kategorii SCF Perfume & Cosmetics Retailer of the Year 2015. Firma rozwija zarówno swoją sieć perfumerii stacjonarnych, jak i e-sklep. Zdaniem Jakuba Jasińskiego, E-Commerce Local Leaderem firmy Sephora, sprzedaż ekskluzywnych produktów drogą online będzie wciąż rosła. Ponadto firma zauważa wzrost zamożności Polaków. Coraz więcej polskich klientów poszukuje produktów marek bardzo luksusowych czy niszowych. Dla klientów online szczególnie jednak ważny jest czas dostawy.

– Cały rynek produktów selektywnych w Polsce stanowi obecnie około 10-11 proc. W porównaniu np. z Francją wyglądamy słabiej, bo tam sięga on ok. 27 proc. ale z drugiej strony oznacza to, że Polska ma duży potencjał rozwoju tego rynku. Obserwujemy też wzrost zamożności Polaków, którzy coraz chętniej decydują się na zakupy produktów marek ekskluzywnych i luksusowych. Mamy też w kraju wciąż powiększającą się grupę osób aspirujących do zamożnych. Ponadto, klienci wciąż poszukują wyjątkowych, czasami niszowych marek i takie też będziemy oferować na sephora.pl – mówi w rozmowie z Retailnet Jakub Jasiński, E-Commerce Local Leaderem firmy Sephora.

Według firmy Sephora coraz lepszym kanałem sprzedaży produktów ekskluzywnych są sklepy online. Klienci tego typu asortymentu wymagają jednak wysokiej jakości obsługi nie tylko w salonach stacjonarnych, ale także w e-sklepach.

– Sprzedaży tego typu produktów musi towarzyszyć jakość w każdym aspekcie. My potrafimy to robić nie tylko w perfumeriach stacjonarnych, ale także w sklepie internetowym. Estetyka naszej strony jest stateczna, elegancka i w pełni oddaje selektywne środowisko dla produktów premium. Przykładamy także dużą uwagę do obsługi klienta. Nasza dbałość o jakość przejawia się już w samym magazynowaniu, gdzie produkty chronione są przed kurzem, światłem i mają zagwarantowaną odpowiednią temperaturę. Miłym detalem jest przyjemna możliwość otworzenia pudełka przez klienta jedną ręką bez użycia nożyczek. W środku klient ujrzy czarne pudełko, starannie zapakowane produkty oraz kopertę, w której znajdzie wszystkie dokumenty przysprzedażowe. Oczywiście kluczowym elementem jest czas, czyli dostarczanie zakupów do klienta jak najszybciej – dodaje.

W Polsce jednak wciąż dużym problemem są usługi związane z dostarczaniem zakupionych produktów do klienta. To dlatego bardzo istotne jest wybranie odpowiedniej firmy kurierskiej. Czas dostawy pełni niezwykle ważną rolę w końcowej ocenie klientów.

– Ponieważ czas dostawy odgrywa bardzo ważną rolę w e-commerce, oczekiwania odnośnie czasu będą ewoluować w kierunku dostawy tego samego dnia, co jest niemałym wyzwaniem dla firm kurierskich. Pod kątem jakości dostarczania paczek, to choć nie widzimy zagrożeń kradzieży, zdecydowaliśmy, że paczki z zewnątrz nie będą logowane marką Sephora, aby całkowicie zwiększyć bezpieczeństwo i zadowolenia klienta – twierdzi Jakub Jasiński.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016