Kolekcja Coccodrillo
Kolekcja Coccodrillo

CDRL SA, do której należy marka dziecięca Coccodrillo i sieć 120 sklepów, w tym roku planuje wprowadzić swoje akcje na rynek główny GPW. Spółka właśnie ustaliła cenę emisyjną w ofercie publicznej, która wynosi 14,90 zł. Oznacza to, że wartość oferty – w skład której wchodzą tylko akcje nowej emisji – wyniesie 14,9 mln zł brutto. W transzy detalicznej znajdzie się ostatecznie 80 tys. akcji a w transzy instytucjonalnej 920 tys. akcji.

– Cieszymy się, że pomimo trudnych warunków rynkowych zainteresowanie IPO naszej spółki okazało się bardzo duże. Jesteśmy dziś przekonani, że nasza oferta publiczna zostanie zakończona sukcesem – mówi Marek Dworczak prezes CDRL.

– Czekamy na zakończenie zapisów w transzy inwestorów instytucjonalnych. Jesteśmy pewni, że realizacja naszego planu rozwoju, w tym rozbudowa sieci sklepów, uruchomienie nowej wersji sklepu internetowego i inwestycje w logistykę, przełożą się na wzrost wartości dla tych inwestorów, którzy zdecydują się do nasz dołączyć – dodał Tomasz Przybyła, wiceprezes CDRL.

Zapisy w transzy instytucjonalnej odbędę się w dniach 9-15 października. Spółka liczy, że jeszcze w tym miesiącu zadebiutuje na rynku głównym GPW.

CDRL jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Działa na rynku polskim oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, a także w krajach poza Unią Europejską. Sklepy Coccodrillo znajdują się na czterech kontynentach, m.in. w Arabii Saudyjskiej, Chinach czy Brazylii.

W I połowie 2014 r. Grupa CDRL zanotowała 71,7 mln zł przychodów oraz 6,1 mln zł zysku netto, wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty w analogicznym okresie 2013 r. W swojej historii Spółka zawsze odnotowywała zysk na poziomie operacyjnym oraz wyniku finansowego netto.

W prospekcie spółka przedstawiła prognozę wyników na cały 2014 r. Zgodnie z nią skonsolidowany zysk netto wyniesie 10,868 mln zł i będzie wyższy o 258,2 proc. od osiągniętego w poprzednim roku. Wynik EBITDA ma wzrosnąć o 81,3 proc. do 18,448 mln zł a przychody o 7,2 proc. rok do roku do 159,386 mln zł.

Przypomnijmy, CDRL SA swoją sieć budowało stopniowo. Na początku jej zasięg ograniczał się do obszaru Wielkopolski i Śląska. Szybko jednak działalność rozszerzono na pozostałe województwa. Firma systematycznie zdobywała klientów we wszystkich rejonach kraju, przy czym sklepy otwierała głównie w dużych i średnich miastach, preferując centra handlowe i ruchliwe ulice. Najwięcej salonów z szyldem Coccodrillo uruchomiono w ciągu ostatnich trzech lat. Dynamika ta utrzymuje się także w roku bieżącym, co pozwala oczekiwać dalszego wzrostu liczby sklepów. Obecnie najwięcej punktów marki znajduje się na terenie Mazowsza, jest ich łącznie 31, przy czym 8 zlokalizowanych jest w Warszawie. W Wielkopolsce zaś, gdzie mieści się główna siedziba firmy, Coccodrillo posiada 26 salonów.