nielsen sprzedaż internetowa

Sposób robienia zakupów przez brytyjskich konsumentów uległ w ciągu ostatniego roku diametralnej zmianie. Coraz więcej z nich robi zakupy za pomocą urządzeń mobilnych, a nie na laptopach czy komputerach. Ta zmiana daje sprzedawcom nowe możliwości wygenerowania zaangażowania i nawiązania kontaktu z klientem.

Dane opublikowane przez firmę Nielsen pokazują, że liczba klientów, którzy wchodzą na strony największych sklepów internetowych za pomocą urządzeń działających na systemie Android wzrosła o 48% w ciągu 12 miesięcy (licząc od czerwca 2013 roku). W tym samym okresie liczba tych, którzy odwiedzali sklepy za pośrednictwem komputerów i laptopów, spadła średnio o niemalże 20%.

Dwa razy więcej użytkowników mobilnych

UK-mobile-post-image-1

Spośród przebadanych sprzedawców, największe spadki wejść użytkowników komputerów zanotował Groupon. Liczba użytkowników portalu korzystających z niego w „tradycyjny” sposób spadła w przeciągu roku o jedną trzecią. Dziś baza klientów Groupona korzystających z serwisu na urządzeniach mobilnych jest większa niż tych, którzy wchodzą na stronę za pomocą komputerów.

Z kolei sieć John Lewis zaobserwowała 20% spadku wizyt odbywanych z komputerów, zaś baza użytkowników mobilnych wzrosła o 114% rok do roku.

Smartfony zdominują sprzedaż

Mimo przejścia na urządzenia mobilne, większość e-sklepów nadal posiada większą bazę użytkowników „desktopowych” niż mobilnych. Jednak obserwując obecną dynamikę wzrostu popularności zakupów przez smartfony, Nielsen przewiduje, że niedługo kanał ten zdominuje sprzedaż internetową.

UK-mobile-post-image-2

Z raportu wynika, że sklepy obecne w sieci przyciągają najwięcej użytkowników mobilnych, zaś sprzedawcy stacjonarni – najmniej. Jednak nie zawsze reguła ta się sprawdza, dane pokazują bowiem, że tradycyjne sklepy sieci Argos przyciągają tyle samo klientów mobilnych, co Groupon.

Wykorzystać geolokalizację

Klienci chcą nawiązywać kontakt z marką w sieci i coraz chętniej robią to za pomocą urządzeń mobilnych. Jest to dla sprzedawców szansa, by zoptymalizować sposób docierania do klienta za pomocą smartfonów. Duże znaczenie ma bieżąca aktualizacja treści oraz wykorzystanie technik lokalizujących. To właśnie te dwa czynniki pozwalają zapewnić klientom dobre doświadczenie zakupowe na małym ekranie. Sprzedawcy powinni również poważnie traktować reklamy na tych nośnikach. Skoro klienci przerzucają się na urządzenia mobilne, powinny za nimi pójść budżety marketingowe.

Badanie Nielsena zostało przeprowadzone między czerwcem 2013 roku a czerwcem 2014 roku. Analizę przeprowadzono za pomocą Nielsen’s Android Panel, narzędzia mierzącego i ewaluującego sposób korzystania z urządzeń działających na systemie Android przez ponad 2.900 Brytyjczyków.