Salon H&M

H&M regularnie otwiera kolejne sklepy w naszym kraju. Firma poinformowała niedawno o nowym sklepie, który wzbogaci ofertę nowego centrum handlowego Dekada Malbork. Dwupoziomowy salon marki zajmie największą powierzchnię w obiekcie mierzącą 1,7 tys. Niedawno jednego dnia spółka otworzyła 3 salony w CHR Ruda Śląska Plaza, Galerii Bursztynowej w Ostrołęce oraz w marcredo Center Kutno.

– Obecnie w Polsce działają już 132 sklepy. Nasza firma utrzymuje stałe tempo rozwoju. W 2013 roku otworzyliśmy w Polsce 17 sklepów. Z kolei od początku 2014 roku do tej pory otworzyliśmy 14 sklepów – mówi w rozmowie z Retailnet Ewa Jarzemska z firmy H&M.

– Nasza strategia zakłada – poza największymi miastami w Polsce – również otwarcia w mniejszych ośrodkach, między 50 tys. a 100 tys. mieszkańców. Wszystko zależy od dostępnych lokalizacji. Zawsze bowiem wybieramy tylko takie, które spełniają nasze wymagania związane z jakością. Średnia powierzchnia naszych sklepów to 2000-2100 mkw. – dodaje Ewa Jarzemska.

Firma H&M rozwija się w Polsce głównie na terenie centrów handlowych, choć zdarzają się pojedyncze lokalizacje przy ulicach, jak salon mieszczący się przy ul. Nowy Świat w Warszawie.

Firma od pewnego czasu znacznie poszerza ofertę produktową. Do sklepów sieci wprowadzono powiększoną linię H&M Sport, a także poszerzono ofertę obuwia. Grupa H&M ujawniła też plany dalszej ekspansji na rynku online. Firma zapowiada, że w 2015 roku otworzy sklepy internetowe nawet na 10 nowych rynkach. W planach jest również rozwój sieci sklepów stacjonarnych. Wciąż jednak nie wiadomo czy firma zdecyduje się na otwarcie sklepu online w Polsce.