Retailer's Awards
Retailer's Awards

Coccodrillo, Smyk i Wójcik – te trzy brandy zostały nominowane do nagrody Retailers’ Awards 2015. Zwycięzcę poznamy podczas zimowej edycji Shopping Center Forum 2015, która odbędzie się 3 marca 2015 roku w Warszawie.

Polskie marki – Coccodrillo, Smyk i Wójcik zostały nominowane w kategorii Children’s Retailer of the Year 2015. Sieci oferujące odzież, obuwie i produkty dla dzieci zostały wyróżnione przez jury m.in. za dynamiczną ekspansję zarówno w kraju jak i za granicą, dobrze dobrany format i koncept salonów oraz atrakcyjną ofertę handlową.

– Polski rynek marek dziecięcych w porównaniu do krajów Europy Zachodniej jest jeszcze stosunkowo niewielki. Zdecydowanie pozytywnym komunikatem są więc deklaracje takich marek jak np. Coccodrillo co do ekspansji czy wdrażanie konceptu Smyk Megastore w kolejnych miastach. Pierwszy ze wspomnianych najemców, ostatnio poinformował, że w drugim półroczu planuje otwarcia jeszcze około 20 salonów, gdy blisko tyle samo uruchomił w pierwszej połowie 2014 roku. Ubiegłoroczny laureat w tej kategorii – Smyk – tylko w tym roku pojawił się w pięciu nowych lokalizacjach. Ostatni z nominowanych – marka Wójcik – również w tym roku, po otwarciu salonów m.in. w Inowrocławiu, Płocku czy Lublinie, komunikował plany na temat dalszej ekspansji. Oprócz kryteriów dotyczących rozwoju, musimy też brać pod uwagę samą ofertę tych marek. Coccodrillo cenione jest za jakość i design kolekcji; Wójcik – również za trwałość i komfort użytkowania. Koncept Smyk Megastore to kompleksowość oferty w niespotykanej na naszym rynku skali. Wszystkie nominowane marki to polskie firmy. Każdy z tych konceptów swoją ofertą wpisuje się w potrzeby klientów, którzy poszukują dobrej jakości odzieży, obuwia i zabawek dla dzieci – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Agnieszka Mielcarz, Head of Retail Asset Management, Knight Frank i jurorka Retailers’ Awards 2015.

Obecnie pod szyldem Coccodrillo na terenie Unii Europejskiej działa 120 punktów. W okresie od stycznia do czerwca 2014 roku w Polsce otwarte zostały 23 sklepy pod szyldem sieci. Do końca tego roku CDRL SA, właściciel sieci, planuje otwarcie jeszcze kilkunastu salonów.

Sieć sklepów Smyk wchodzi w skład Grupy Empik Media & Fashion (Grupa EM&F). Obecnie sieć obejmuje 110 punktów sprzedaży zlokalizowanych w najatrakcyjniejszych centrach handlowych w Polsce. Sklepy Smyk działają również w Rosji, na Ukrainie, w Turcji i w Rumunii.

Wójcik Fashion Group sp. z o.o. działa na rynku od 1987 roku. Salony sieci oferują ubrania dla dzieci w wieku od 0,5 roku do 12 lat w segmencie marek premium. Obecnie działa ponad 50 sklepów w Polsce. Kolekcje Wójcik sprzedawane są ponadto w ponad 100 sklepach partnerskich na terenie kraju i zagranicą. Wójcik obecny jest także w Austrii, Finlandii, Szwecji, Niemczech, Czechach, Słowacji, Rosji, USA, Wielkiej Brytanii i na Ukrainie.

Przypomnijmy, w składzie jury byli: Magdalena Frątczak z CBRE, Renata Kusznierska z DTZ, Marta Machus-Burek z Colliers International, Agnieszka Mielcarz z Knight Frank, Ewa Ściubidło z BOIG, Klaudia Woźniak z Pro Value, Anna Wysocka z Jones Lang LaSalle, Maciej Celmer z Mallson, Michał Muc z Savills Property Management i Marek Noetzel z Cushman & Wakefield.

Nominacje zostały ogłoszone w połowie października 2014. Przyznano je w 20 kategoriach. Statuetki dla najlepszych najemców centrów handlowych zostaną wręczone po raz trzeci. Wręczenie nagród będzie kulminacyjnym punktem programu zimowej edycji Shopping Center Forum 2015.

Więcej o zimowej edycji SCF 2015 można dowiedzieć się TUTAJ.