Ikea w Bydgoszczy
Ikea w Bydgoszczy

Ikea Retail Polska ogłosiła wyniki za rok finansowy 2014 (trwający od 1 września 2013 roku do 31 sierpnia 2014 roku). Sprzedaż wzrosła o 14 proc. w stosunku do ubiegłego roku i wyniosła 2,38 miliarda złotych.

W sklepach sieci w Polsce odnotowano 23 miliony wizyt, przy czym połowa odwiedzin kończyła się zakupami. Od czterech lat Polska jest najdynamiczniej rozwijającym się rynkiem dla Ikea w Unii Europejskiej oraz trzecim pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży na świecie.

– Ostatni rok był dla Ikea w Polsce bardzo udany. Po raz kolejny udało nam się wypracować znaczący wzrost sprzedaży, a Polska pozostaje jednym z najbardziej obiecujących rynków dla marki na świecie – mówi Evelyn Higler, prezes Ikea Retail w Polsce.

– Widzimy, że Polacy coraz bardziej interesują się tematyką wyposażenia wnętrz i chętnie wybierają nasze funkcjonalne, dobrej jakości rozwiązania. Mamy bardzo ambitne plany rozwoju w Polsce. W ciągu najbliższych 20 lat chcemy zwiększyć roczne obroty do 16 miliardów złotych, a więc prawie ośmiokrotnie. Planujemy otwierać nowe sklepy – już w drugiej połowie 2015 roku pierwszych klientów powita sklep Ikea w Bydgoszczy – dodaje Evelyn Higler.

Globalna sprzedaż Ikea Retail wyniosła 28,7 miliarda euro, co stanowi prawie 6 proc. wzrost w porównaniu do roku finansowego 2013, a sklepy Ikea na całym świecie odwiedziło ponad 700 milionów osób.

– Od lat integralną część globalnej strategii rozwoju Grupy Ikea stanowi zrównoważony rozwój. Dążymy do tego, aby nasze produkty, które ułatwiają życie w sposób zrównoważony, były zawsze atrakcyjne i przystępne cenowo. Uważam, że zrobiliśmy duży postęp w tym zakresie – twerdzi Peter Agnefjäll, prezes Grupy Ikea.

– Obniżając ceny produktów pozwalających oszczędzać energię, takich jak np. oświetlenie LED, pomogliśmy wielu ludziom zmniejszyć rachunki za prąd i prowadzić bardziej zrównoważone życie w domu – dodaje Peter Agnefjäll.