Samsonite planuje powiększyć sieć o 4-5 salonów w 2015 roku

Samsonite

– W Polsce jesteśmy obecni od 1997 roku. Mamy około 100 sklepów Samsonite głównie w układzie franczyzowym i dilerskim. Zlokalizowane są przeważnie w centrach handlowych w dużych miastach minimum 150 tys. mieszkańców. Preferowana powierzchnia to 70-120 mkw. – mówi w rozmowie z portalem Retailnet.pl Jerzy Zapedowski, Country Manager Poland Samsonite sp. z o.o

– Ostatnio otworzyliśmy po generalnym remoncie sklep Samsonite w warszawskim centrum handlowym Arkadia. Obecnie pracujemy nad kilkoma (4-5) projektami na rok 2015, ale nie są one jeszcze w pełni uzgodnione.

– Centra handlowe w Polsce mają dominująca pozycję i praktycznie inne formaty nie istnieją (jak ulice, domy towarowe). Niektóre galerie mają bardzo silną pozycję i negocjacje handlowe są trudne. Z drugiej strony istnieją centra z powierzchniami wolnymi ale i zdecydowanie słabszym ruchem konsumenckim. Natomiast sam poziom centrów wiodących stale się podnosi i są one coraz atrakcyjniejsze.

– Samsonite jest światowym liderem w produkcji bagażu i jedyną globalną firmą w tej kategorii. Kolejne co do wielkości konkurencyjne firmy (Tumi, Delsey) osiągają zaledwie około 15 proc. naszych obrotów światowych – dodał Jerzy Zapedowski.

Firma Samsonite powstała w 1910 roku w Denver w USA, a jej założycielem był Jessie Schwayder wnuk emigranta z Polski. Obecnie produkty marki są dostępne w 170 krajach na świecie, a firma zatrudnia ponad 7 tys. osób. W Europie torby, walizki i akcesoria podróżne marki Samsonite są dostępne w około 9,5 tys. punktach sprzedaży. Firma dysponuje również dwiema fabrykami w Europie: w Belgii i na Węgrzech. Marka przy swoich kolekcjach współpracuje ze znanymi projektantami, takimi jak Alexander McQueen, Marc Newson czy Victor&Rolf.

 

Reklama

Galeria Jurajska