Jury Retailers’ Awards 2015 podsumowuje najważniejsze debiuty nowych marek w Polsce

Retailers' Awards 2015

Podczas zimowej edycji Shopping Center Forum 2015 odbędzie się ogłoszenie wyników konkursu SCF 2015 Retailers’ Awards. Już po raz trzeci wręczone zostaną statuetki dla najlepszych najemców centrów handlowych. O tym, które marki zasłużą na nagrodę zadecyduje Jury konkursu, a wynik poznamy 3 marca 2015 roku.

– Polski rynek centrów handlowych dojrzewa, co objawia się m.in. ewolucją formatów obiektów handlowych czy precyzyjnym pozycjonowaniem istniejących centrów. Pojawiają się galerie, które, dzięki kierowaniu działań do bardziej zamożnej części społeczeństwa mogą stanowić lokalizację dla marek luksusowych, w zastępstwie dla raczkujących u nas jeszcze ulic handlowych. Stąd ekspansja np. Tous, czy decyzja o kolejnym salonie Michel Kors. Poza klasycznymi konceptami mamy coraz więcej parków handlowych, centrów typu convenience czy strip malli, a to w tego typu lokalizacjach chętnie lokują się takie marki jak Takko, Pepco czy KIK – mówi w rozmowie z portalem Retailnet Agnieszka Mielcarz, dyrektor Działu Retail Asset Management, Knight Frank w Polsce, będąca w składzie Jury konkursu SCF 2015 Retailers’ Awards.

– W wyniku procesów ewolucji naszego rynku od 2012 roku możemy obserwować pewne zainteresowanie naszym rynkiem ze strony nowych marek zagranicznych. Ich politykę rozwoju na polskim rynku możemy określić jako raczej ostrożną. W ubiegłych latach wiele firm zdecydowało się na uruchomienie swojej lokalizacji w naszym kraju, było to jednak raczej badanie rynku w jednym lub w dwóch punktach, a nie zakrojona na szeroką skalę ekspansja. Ten rok może być podobny – zainteresowanie i polityka wybierania kolejnych (ale raczej pojedynczych) lokalizacji marek utrzymują się na stabilnym poziomie – podkreśla Agnieszka Mielcarz.

W opinii dyrektor Działu Retail Asset Management Knight Frank w Polsce w pierwszej połowie 2014 roku popyt ze strony najemców na powierzchnie handlowe utrzymywał się na stabilnym, wysokim poziomie.

– Swoją ekspansję na naszym rynku kontynuowały m.in.: Michael Kors (pierwszy butik na Pomorzu), New Balance (pierwszy sklep we Wrocławiu), Instytut Kosmetyczny dr Irena Eris oraz C&A (Gliwice), Media Markt (Elbląg), Redberry, Lavard, Tommy Hilfiger, Versace Collection. Natomiast na debiut na polskim rynku w tym roku zdecydowały się m.in. marki Inside i Gattinoni Roma, Eye Sport, Undiz, Kiko Milano, Devred, Kiehl’s czy Adidas NEO – podsumowuje Agnieszka Mielcarz.

Shopping Center Forum 2015 Winter Edition odbędzie się 3 marca 2015 na stadionie Legii Warszawa. Więcej informacji o nagrodzie i Forum TUTAJ.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016