H&M
H&M

Sprzedaż Grupy H&M we wrześniu 2014 roku wzrosła o 8 proc., w porównaniu do tego samego miesiąca roku ubiegłego. Na koniec września łączna liczba salonów firmy na całym świecie wyniosła 3388. W tym samym okresie roku ubiegłego spółka posiadała 3006 sklepów.

Obecnie w Polsce działają 132 sklepy sieci. Firma utrzymuje stałe tempo rozwoju. W 2013 roku spółka otworzyła w Polsce 17 sklepów. Z kolei od początku 2014 roku do tej pory otwarto 14 sklepów.

H&M regularnie otwiera kolejne sklepy w naszym kraju. Firma poinformowała niedawno o nowym sklepie, który wzbogaci ofertę centrum handlowego Dekada Malbork. Dwupoziomowy salon marki zajmie największą powierzchnię w obiekcie mierzącą 1,7 tys. Niedawno jednego dnia spółka otworzyła 3 salony w CHR Ruda Śląska Plaza, Galerii Bursztynowej w Ostrołęce oraz w marcredo Center Kutno.

Firma od pewnego czasu znacznie poszerza ofertę produktową. Do sklepów sieci wprowadzono powiększoną linię H&M Sport, a także poszerzono ofertę obuwia. Grupa H&M ujawniła też plany dalszej ekspansji na rynku online. Firma zapowiada, że w 2015 roku otworzy sklepy internetowe nawet na 10 nowych rynkach. W planach jest również rozwój sieci sklepów stacjonarnych. Wciąż jednak nie wiadomo czy firma zdecyduje się na otwarcie sklepu online w Polsce.

Firma H&M rozwija się w Polsce głównie na terenie centrów handlowych, choć zdarzają się pojedyncze lokalizacje przy ulicach, jak salon mieszczący się przy ul. Nowy Świat w Warszawie.