hop2shop

Aplikacja mobilna hop2shop ma sprawić, że zakupy i promocje będą jeszcze bardziej zindywidualizowane, a informacje dla konsumenta pojawią się w czasie rzeczywistym. Korzysta z niej już m.in. znana sieć sklepów z zabawkami Toys R Us oraz warszawski Dom Mody Klif.

Aplikacja hop2shop dostarcza narzędzia, dzięki którym klient może być na bieżąco informowany o dostępnych promocjach lub spersonalizowanych ofertach.

“Możemy m. in. wysłać informację, że w danym sklepie czy w centrum handlowym trwa obecnie promocja na konkretny produkt. I skierować ten komunikat do osób znajdujących się w promieniu dwóch kilometrów od sklepu zaznaczając, że obniżka cen trwa tylko dwie godziny” – wyjaśnia Andrzej Zychewicz, jeden z twórców aplikacji.

Technologia ultradźwiękowa

Aplikacja oparta jest o system lokalizowania konsumenta podczas wejścia do sklepu. Program ma za zadanie pomóc sprzedawcom wpływać na jego zachowanie i decyzje zakupowe, podejmowane bezpośrednio w miejscu zakupu. Dzięki zainstalowanemu w sklepie emiterowi dźwięku (fala ultradźwiękowa niesłyszalna dla człowieka), aplikacja w telefonie ściąga dane tuż po wejściu klienta do sklepu. Dzięki technologii ultradźwiękowej telefon odbiera dane tylko z danego miejsca (danego sklepu), nie wychwytując informacji np. od konkurencyjnej sieci znajdującej się tuż za ścianą.

hop2shop aplikacja

Aplikacja umożliwia również wyświetlanie reklam i oferowanie promocji. Dzięki temu łatwiej można później ocenić, jaki bezpośredni wpływ na zachowania konsumenta miała emisja danej kampanii, czyli w jakim czasie po jej obejrzeniu klient faktycznie pojawił się w sklepie. To cenne narzędzie statystyczno-raportowe nie tylko dla samych detalistów, ale również agencji marketingowych czy domów mediowych.

Płynna interakcja z klientem

Od niedawna z aplikacji hop2shop korzysta m.in. sieć Toys R Us. Klienci tej marki, po zainstalowaniu aplikacji na swoim urządzeniu mobilnym, za samo tylko wejście do sklepu otrzymają punkty w programie lojalnościowym. Kupujący na bieżąco mają także dostęp do wszystkich najnowszych promocji marki. Poprzez aplikację będą im również przesyłane kupony promocyjne, informacje o zniżkach oraz wyprzedażach.

Na wprowadzenie tego rozwiązania zdecydował się również warszawski Dom Mody Klif. Już przy przekroczeniu progu galerii aplikacja pozwala klientom na szybkie zapoznanie się z asortymentem i dostępnymi w obiekcie usługami, promocjami, rabatami. Kupujący są też informowani o systemie naliczania punktów, które potem można wymienić na nagrody.

Bezpłatną aplikację można pobrać z App Store oraz Google Play. Na jej stworzenie firma Nordus sp. z o. o. otrzymała niemal 0,5 mln złotych dofinansowania w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.