Shutterstock
Shutterstock

Duże obiekty handlowe często miewają do czynienia z sytuacjami nadzwyczajnymi, jak na przykład zalanie obiektu lub inne awarie utrudniające ich funkcjonowanie. Oprócz usunięcia przyczyny największy problem jest z szybkim posprzątaniem skutków awarii, tak aby umożliwić otwarcie placówki handlowej dla klientów. Taki problem miało ostatnio centrum handlowe w Czeladzi. Dyrekcja zwróciła się o pomoc do Aspen, firmy specjalizującej się w obsłudze obiektów wielkopowierzchniowych w zakresie utrzymania czystości i ochrony.

– W połowie października mieliśmy możliwość sprawdzenia naszego profesjonalizmu, szybkości działania, zaangażowania, a przede wszystkim identyfikowania się naszego personelu z potrzebami klienta. Na jednym z obsługiwanych przez nas obiektów (duża galeria handlowa w Czeladzi) doszło do zalania spowodowanego przez czynniki zewnętrzne. Mimo późnych już godzin nocnych nasi pracownicy zawiadomieni o awaryjnej sytuacji stawili się do pomocy niemalże natychmiast i bardzo sprawnie poradzili sobie z zadaniem. Pozwoliło to uniknąć powstania szkód wśród najemców oraz punktualnie i bezproblemowo otworzyć i rozpocząć pracę centrum handlowego – mówi portalowi Retailnet Bogusław Pawlik, dyrektor operacyjny Aspen.

Aspen ma już doświadczenie w podejmowaniu działań interwencyjnych i pomocy w wychodzeniu z sytuacji kryzysowych, które mogą zdarzyć się w obiektach handlowych, m.in. po zalaniu będącym skutkiem powodzi.

– Nie da się przewidzieć gdzie i kiedy pojawi się problem, dlatego najważniejsze jest opanowanie i rzeczowe oraz profesjonalne podejście do zaistniałego zdarzenia. Są to elementy, których połączenie gwarantuje uzyskanie najlepszych efektów i pozwala na zminimalizowanie skutków niechcianego zdarzenia – dodaje Bogusław Pawlik.

Według ekspertów Aspen najważniejszym działaniami, które należy podjąć w sytuacjach kryzysowych jest sprawna komunikacja z dyrekcją obiektu, ustalenie zakresu prac i szybki podział obowiązków w zespole odpowiedzialnym za naprawę szkód – w tym przypadku spowodowanych zalaniem.

Przypomnijmy, spółka Aspen ma 17-letnie doświadczenie w realizacji usługi utrzymania czystości dla obiektów wielkopowierzchniowych. Aspen zaufało już wielu właścicieli
i zarządców m.in.: ECE Polska, Echo Investment, Apsys Polska, Inter Ikea, Ikea Retail, Metro Group Asset Management Polska, Neinver, Tesco, Plaza, Auchan Polska, Jeronimo Martins.