PayPal Tchibo płatności

Dobiega końca integracja portalu płatniczego PayPal ze sklepami internetowymi Tchibo oraz Virgin Mobile. PayPal nawiązał też współpracę z Samsungiem i wprowadził na rynek nowe usługi: PayPal Here oraz Check-in.

Ostatnim sklepem Tchibo, w którym nie można płacić w systemie PayPal, jest ten funkcjonujący na rynku tureckim. W rozmowie z Evigo Matt Komorowski, dyrektor sprzedaży odpowiedzialny w PayPal za Europę Środkową i Wschodnią, zapowiada, że wkrótce płatności za pomocą PayPal będą dostępne we wszystkich sklepach Tchibo.

Współpraca w Virgin Mobile Polska

Kolejnym dużym klientem pozyskanym przez serwis płatniczy jest sklep internetowy Virgin Mobile, należący do grupy Virgin. Na polskim rynku sklep ten działa od 2012 roku. Z okazji nawiązania współpracy z PayPalem, Virgin Mobile Polska zorganizował promocję. Klientom, którzy wybiorą tę metodę płatności, sklep udzieli 20% zniżki na zakup pierwszego pakietu.

Matt Komorowski PayPal
Matt Komorowski

Pozyskanie nowych dużych klientów na rynku polskim i europejskim jest dla PayPal tym bardziej ważne, że w naszym regionie nadal zdecydowanie dominują płatności gotówkowe. Choć trend ten się zmienia i coraz więcej klientów korzysta z możliwości robienia zakupów i płacenia przez smartfony, to nadal preferowanym typem płatności są przelewy oraz płatność za pobraniem.

Rynek płatności online w Polsce

„Wiąże się to z brakiem zaufania do metod płatności online. PayPal gwarantuje, że w razie problemów z produktem czy przesyłką, ryzyko jest po naszej stronie i to my zwracamy klientowi pieniądze. Mimo to np. w Polsce płatności PayPalem wybiera tylko ok. 10-15% klientów robiących zakupy online. Polski klient charakteryzuje się tym, że jest bardzo ostrożny, więc naszą główną konkurencją jest gotówka” – mówi Matt Komorowski. „Innej konkurencji właściwie nie mamy, współpracujemy z większością obecnych na polskim rynku operatorów płatności: Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl” – dodaje.

Biometryczne zabezpieczenie wspólnie z Samsungiem

PayPal, który już za rok będzie firmą niezależną od eBay, zamierza ostro inwestować w rozwiązania mobilne. Na rynku płatności pojawiają się bowiem coraz to nowi poważni gracze, przyspieszając wyścig o klienta mobilnego. Dlatego też PayPal nawiązał niedawno współpracę z Samsungiem. Dla telefonów, które posiadają zabezpieczenia biometryczne, dostępna będzie wersja aplikacji z uproszczonymi procedurami zabezpieczeń.

„Dążymy do tego, aby osiągnąć model płatności jednym kliknięciem i żeby autoryzacja była jak najmniej odczuwalna. To bardzo wspomaga rozwój e-handlu” – mówi Matt Komorowski przyznając, że sporo w tej kwestii zostało jeszcze do zrobienia. Jedno jest pewne: płatności mobilne to priorytet dla wszystkich graczy światowych, nie ma bowiem wątpliwości, że to właśnie one będą przyszłością e-commerce.

Płatności offline, czyli PayPal Here

„To prawda, że przybywa nam konkurencji, lecz trudno powiedzieć, jak rynek ten będzie wyglądał za pięć lat i kto się na nim utrzyma. My płatnościami online zajmujemy się już od 15 lat, wiemy jak trudny jest to rynek. To, że przybywa firm, które oferują nowe metody płatności to dobrze, ponieważ wspomoże to rozwój rynku i pomoże spopularyzować płatności mobilne” – komentuje Matt Komorowski.

„Zamierzamy oczywiście skoncentrować się na rozwijaniu płatności mobilnych. Niedawno wprowadziliśmy na rynek nowy produkt dla płatności offline, czyli PayPal Here, a także dla płatności online, czyli Check-in” – mówi Matt Komorowski.

PayPal Here to przenośny terminal płatniczy dla sprzedawców, wspomagany aplikacją mobilną. Terminal do przyjmowania płatności kartą łączy się ze smartfonem za pomocą Bluetooth, a aplikacja mobilna umożliwia przeprowadzenie transakcji. Jest to opcja dla tych, którzy przyjmują płatności „w terenie”, czyli np. dla usługodawców czy kurierów.

Targi eHandlu

Matt Komorowski będzie jednym z prelegentów podczas VII edycji Targów eHandlu, których Evigo jest partnerem strategicznym. „Jestem pod dużym wrażeniem tej imprezy, zarówno tego, jakie firmy się tam wystawiają, jak i tego, kim są prelegenci” – mówi.

„Podczas najbliższej edycji będę opowiadał o handlu transgranicznym i możliwościach, jakie się z nim wiążą. Polskie firmy zaczynają sprzedawać za granicą, jednak nie mają do tego aż takiej motywacji, jak np. firmy w Czechach czy na Słowacji. A to dlatego, że Polska jest bardzo dużym rynkiem i spokojnie można się z niego utrzymać. Jednak handel transgraniczny daje możliwości działania na zupełnie inną skalę. Oczywiście wiążą się z tym trudności, takie jak logistyka, podatki czy metody płatności” – dodaje Komorowski.