Alexander Otto, CEO ECE: chcemy umacniać swoją pozycję w Polsce i w Europie

Alexander Otto, CEO ECE

Alexander Otto, CEO ECE

Spółka ECE, która aktualnie w swoim portfolio w Polsce posiada 8 centrów handlowych, w fazie projektowania i budowy w Europie ma kolejnych kilkanaście inwestycji. O szczegóły nowych projektów i sytuacji na polskim i zagranicznym rynku nieruchomości komercyjnych redakcja Shopping Center Poland rozmawia z Alexandrem Otto, prezesem ECE.

Nad jakimi projektami aktualnie pracuje ECE?
Obecnie w fazie projektowania i budowy na terenie Europy mamy 15 centrów handlowych i wciąż poszukujemy nowych okazji inwestycyjnych. W ostatnim czasie mogliśmy świętować otwarcie SkylinePlaza we Frankfurcie nad Menem, centrum Milaneo w Stuttgarcie, BahnhofCity Wien Hauptbahnhof z 90 sklepami czy centrum Weserpark Bremen. W planach kolejne inwestycje głównie w Niemczech oraz nasz jeden z najważniejszych projektów – Zielone Arkady w Bydgoszczy.

Jak ocenia Pan potencjał polskiego rynku pod kątem inwestycji i nasycenia nowoczesną powierzchnią handlową?
Polski rynek handlowy jest już mocno nasycony. Ponadto banki są obecnie bardzo ostrożne w kwestii finansowania nowych inwestycji nie tylko w Polsce, ale także w większości krajów regionu CEE. Dlatego do nowych projektów i nowych inwestycji należy podchodzić z dużą ostrożnością. Pomimo wyzwań, które stawia nam aktualnie rynek, chcemy umacniać swoją pozycję w Polsce i w Europie na różnych polach naszej działalności. ECE to nie tylko deweloper obiektów handlowych, ale także inwestor i zarządca najlepszych centrów handlowych.

Na jakie projekty w Polsce postawi ECE w najbliższym czasie?
W Polsce w ostatnim czasie powstało wiele centrów handlowych, zarówno w dużych jak i mniejszych miejscowościach. Stawiamy na projekty przemyślane i dostosowane do możliwości rynku. To muszą być przemyślane koncepty w najelepszych lokalizacjach. Skoncentrujemy się zatem na największych miastach w Polsce gdyż chcemy dostarczać najlepszą ofertę we wszystkich możliwych obszarach.

W ostatnim czasie miało miejsce otwarcie galerii Milaneo w Stuttgarcie, w którym pojawiły się dwie polskie marki. Czy w przypadku innych inwestycji ECE będzie zapraszało polskich najemców?
Staramy się stale podtrzymywać zainteresowanie naszymi obiektami m.in. poprzez odpowiedni dobór najemców i stałe uatrakcyjnianie oferty naszych obiektów. Stąd ciągłe poszukujemy nowych najemców. Taka strategia obowiązywała także w doborze tenant mix w galerii Milaneo w której znajduje się 200 sklepów z czego aż 90 to salony marek, które dopiero debiutują w tym mieście. Są tam także dwa polskie brandy Reservd i Esotiq.

Przypomnijmy, ECE Polska posiada w Polsce w swoim portfolio osiem centrów handlowych o łącznej powierzchni wynajmu ponad 400 tys. mkw., w tym, od początku marca, Poznań City Center w Poznaniu, nabyty przez ECE European Prime Shopping Centre Fund oraz Resolution Real Estate. Aktualnie spółka pracuje nad realizacją największego w regionie centrum handlowego Zielone Arkady w Bydgoszczy. Spółka powierzyła budowę Zielonych Arkad Strabag, polskiemu podmiotowi z grupy Strabag, jako generalnemu wykonawcy. Obiekt, którego otwarcie zaplanowano na jesień 2015 roku będzie miał ok. 51 tys. mkw. powierzchni najmu. Na trzech poziomach znajdzie się ok. 200 sklepów, a także restauracje i punkty handlowo-usługowe.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016