Comarch beacon

Krakowska spółka z branży IT podąża za światowymi trendami i wprowadza do oferty technologię, która zmienia oblicze sprzedaży detalicznej.

Technologia beacon, czyli niewielkich nadajników sygnału Bluetooth, rozwija się na całym świecie. Jak podkreśla Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes i dyrektor sektora ERP w firmie Comarch, ważniejsze od samego wprowadzenia tej technologii jest dostarczenie klientom pełnej analizy biznesowej. Służyć ma temu m.in. silnik rekomendacji oraz analiza geolokalizacyjna.

“Elementy umożliwiające analizę danych o klientach, jak również możliwość oferowania nowych sposobów komunikacji z klientem, sprawiają, że technologia ta jest w stanie zrewolucjonizować branżę handlową w najbliższej przyszłości” – uważa Zbigniew Rymarczyk.

Beacon trafi do polskich sklepów

Obecnie rozpoczynają się programy pilotażowe Comarch Beacon. Nowe rozwiązanie oferowane jest już klientom krakowskiej spółki jako rozszerzenie funkcjonalności aktualnej oferty (systemów lojalnościowych, ERP, retail, e-commerce, bankowość, platforma EDI). Comarch rozmawia już na temat dostarczania nowej technologii z wieloma partnerami, zarówno polskimi jak i zagranicznymi. Prawdopodonie jeszcze w tym roku polscy konsumenci robiąc przedświąteczne zakupy otrzymają na swoje smartfony spersonalizowaną ofertę lub wiadomość o aktualnych promocjach. Wszystko dzięki technologii beacon.

Laboratorium e-technologii

Zarówno projektowanie aplikacji, jak i produkcja urządzeń-transmiterów odbywa się w całości w Krakowie w centrum badawczo-rozwojowym polskiego producenta oprogramowania, który utworzył spółkę Comarch Technologies, specjalnie dedykowaną produkcji sprzętu. Obecnie trwa budowa nowoczesnego laboratorium, które ma być gotowe w połowie przyszłego roku.

Ponieważ Comarch ma pełną kontrolę nad całą technologią, może ją skutecznie rozszerzać i rozwijać  zgodnie z istniejącymi standardami rynkowymi czy potrzebami klientów. Obecnie trwają prace nad uwzględnieniem dodatkowych rozwiązań poszerzających funkcjonalność zwykłego beacona dostępnego na rynku.

Beacony: szanse i zagrożenia

Minusem beaconów jest ryzyko ich zignorowania lub w ogóle usunięcia aplikacji mobilnej przez klienta z powodu nadmiaru pojawiających się powiadomień. Sytuacja, gdy klient chodzi po sklepie i jest zalewany komunikatami o cenach, promocjach, zniżkach i wyprzedażach może zniechęcić nie tylko do nowych technologii, ale do zakupów w ogóle.

Mimo to beacony zyskują na popularności, a detaliści wprowadzają je, aby móc kontrolować doświadczenie klienta podczas zakupów w sklepie. Kluczem jest wysłanie właściwej wiadomości, we właściwym czasie.

Premiera nowej technologii odbyła się podczas Comarch Retail Show, który odbył się się w Warszawie na Stadionie Narodowym. Partnerem medialnym wydarzenia był serwis Evigo

comarch retail show
Comarch Retail Show