Trwa rekomercjalizacja CH Pogoria

Centrum Handlowe Pogoria

O zmianach w strukturze najemców Centrum Handlowego Pogoria w Dąbrowie Górniczej redakcja Retailnet.pl rozmawia z Wojciechem Smykiem, Vice Presidentem BlackRock.

Centrum Handlowe Pogoria przechodzi proces częściowej komercjalizacji. Czy od otwarcia galerii na tyle się zmieniły trendy rynkowe, że musicie zmienić tenant mix?

Proces rekomercjalizacji jest zjawiskiem nieuniknionym w przypadku centrum handlowego, którego właściciel obserwuje zmieniające się trendy konsumenckie i dąży do utrzymania wartości obiektu poprzez aktywne zarządzanie. W Pogorii, która rozpoczęła działalność sześć lat temu, odświeżamy zestaw marek, usług i funkcji rozrywkowych w taki sposób, aby centrum pozostało atrakcyjne zarówno dla klientów lokalnych jak i okazjonalnych – dojeżdżających spoza Dąbrowy Górniczej.

Czy prowadząc proces komercjalizacji przedłużacie umowy z dotychczasowymi najemcami, czy chcecie wprowadzać nowe dotąd nieobecne marki w waszym regionie?

Przykładamy dużą wagę do realnych potrzeb klientów lokalnych, przy jednoczesnej analizie oferty konkurencyjnych obiektów pozostających w zasięgu mieszkańców Zagłębia Dąbrowskiego. Staramy się zachować równowagę pomiędzy utrzymaniem współpracy z cenionymi markami o ugruntowanej renomie, a wprowadzaniem rynkowych nowości.

Jakie nowe marki zagościły w CH Pogoria?

Mówiąc o nowych markach, należy przede wszystkim podkreślić zakończony proces rebrandingu hipermarketu o powierzchni 9,5 tys. mkw. W sierpniu tego roku w Pogorii został otwarty pierwszy w Dąbrowie Górniczej i dopiero drugi w Polsce hipermarket Auchan powstały po integracji sieci Real przez Grupę Auchan.

W ciągu półtora roku do grona najemców Pogorii dołączyły też nowe marki odzieżowe, w tym Carry (765 mkw.), kolejna marka z portfolio LPP – salon Sinsay (430 mkw.) oraz salon obuwniczy Altero (blisko 225 mkw.). Ofertę Pogorii poszerzyły także sklepy debiutujące na lokalnym rynku handlowym, jak na przykład drogeria Hebe (310 mkw.) czy salon marki sportowej 4F (100 mkw.). Nasi klienci mogą też korzystać już z nowych punktów usługowych: biur podróży Itaka oraz Rainbow Tours, saloniku prasowego Kolporter czy lokalu z akcesoriami fotograficznymi AB Foto.

Wielu z najemców zdecydowało się powiększyć swoje powierzchnie w CH Pogoria. Jakie to sieci?

Dzięki współpracy z grupą LPP, otwarte zostały powiększone sklepy marek House (370 mkw.), Mohito (334 mkw.) oraz Cropp (350 mkw.). Modową ofertę Pogorii poszerzyły również przebudowane salony CCC (obecnie blisko 490 mkw.), Diverse (ponad 175 mkw.), Grey Wolf (blisko 85 mkw.) oraz Lavard (blisko 110 mkw.). Wiosną tego roku zadebiutowała też powiększona drogeria Rossmann, która zajmuje obecnie blisko 520 mkw. powierzchni handlowej. Duża część z wymienionych sklepów powiększyła zajmowaną powierzchnię nawet dwukrotnie, co dobrze świadczy o satysfakcji najemców z działalności centrum.

Czy patrząc na okres od otwarcia do dzisiaj widać, że upodobania klientów waszej galerii się zmieniają?

Oczywiście tak. Klienci spędzający podczas każdej wizyty w Pogorii średnio dwie godziny, chcą wykorzystać ten czas maksymalnie efektywnie. Stąd nasze działania w zakresie poszerzenia oferty usługowej czy na przykład planowane odświeżenie strefy foodcourt. Dużą wagę przykładamy też do odpowiednich strategii marketingowych, wykorzystujących nowoczesne narzędzia komunikacji i budujących długoterminową lojalność klientów.

Jak duży jest potencjał rynku handlowego w Dąbrowie Górniczej? Czy jest duża konkurencja?

Pogoria jest centrum lokalnym, ale z ambicjami na przyciągnięcie klientów z innych miast konurbacji śląsko-dąbrowskiej. Pomimo znacznego rozproszenia, jest to wysoce konkurencyjny rynek regionalny, o czym świadczą wskaźniki powierzchni niewynajętej – na Górnym Śląsku są niższe niż te notowane na przykład we Wrocławiu czy Krakowie. Odwiedzalność na poziomie 400 tysięcy osób miesięcznie oraz stałe zainteresowanie Pogorią wśród czołowych marek polskich i międzynarodowych świadczy o silnej pozycji obiektu w skali wykraczającej poza granice Dąbrowy Górniczej.

Planujecie rozbudowę parkingu naziemnego. Dlaczego zdecydowaliście się na powiększenie tej części galerii?

Duża część naszych klientów dociera do centrum komunikacją publiczną, ale chcemy tez zapewnić najwyższy komfort dla osób korzystających z samochodu. W najbardziej obłożone dni, dostępna do tej pory liczba miejsc parkingowych w CH Pogoria nie była wystarczająca.

Jakie jeszcze jakieś zamierzacie przeprowadzić działania modernizacyjne w CH Pogoria?

Do końca 2014 roku w CH Pogoria pojawią się kolejni nowi najemcy, głównie z sektora usługowego i gastronomicznego. Jeśli zaś chodzi o prace budowlane, najbliższe działania obejmują rozbudowę parkingu o około 240 miejsc, odświeżenie wybranych powierzchni wspólnych, remont toalet oraz zmianę aranżacji strefy foodcourt na pierwszym piętrze centrum. Analizujemy także kilka opcji zagospodarowania sąsiadującego z Pogorią Pałacyku Dezona, w tym możliwość przeznaczenia go na cele komercyjne. W drugiej połowie tego roku zrealizowaliśmy pierwsze prace w tym zakresie, porządkując teren wokół budynku. Klientów czeka również niespodzianka związana z odświeżeniem identyfikacji wizualnej centrum.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016