Salon H&M
Salon H&M

Przedstawiciele firmy H&M zdradzili nam plany rozwoju swojej flagowej marki w Polsce. W ostatnich dniach firma zdecydowała się otworzyć dwa kolejne sklepy sieci H&M w naszym kraju. Jeden z nich znalazł się w Centrum Handlowym Blue City. Dwupoziomowy sklep w warszawskim obiekcie zajął 1700 mkw. i oferuje kolekcję damską, męską oraz dziecięcą. Z kolei w ostatni piątek otwarto nowy sklep sieci w CH Vivo! w Pile.

– Wkrótce otworzymy kolejne dwa sklepy w Polsce. Nasza firma stara się utrzymywać stałe tempo rozwoju w Polsce w ostatnich latach. W 2013 otworzyliśmy 17 sklepów. W 2014 dotąd otworzyliśmy już 16 sklepów. W tym roku planujemy jeszcze otwarcia w centrach handlowych, zarówno w większych, jak i mniejszych miastach. Nasza strategia zakłada – poza największymi miastami w Polsce – również otwarcia w mniejszych ośrodkach, między 50 a 100 tys. mieszkańców. Wszystko zależy od dostępnych lokalizacji – zawsze wybieramy tylko takie, które spełniają nasze wymagania związane z jakością – mówi dla Retailnet Ewa Jarzemska w firmy H&M.

Średnia powierzchnia sklepów H&M w Polsce wynosi 2-2,1 tys. mkw. Obecnie w Polsce działa ponad 130 salonów marki.

Firma H&M rozwija się w Polsce głównie na terenie centrów handlowych. Zdarzają się jednak pojedyncze lokalizacje przy ulicach, jak salon mieszczący się przy ul. Nowy Świat w Warszawie.

Firma od pewnego czasu znacznie poszerza ofertę produktową. Do sklepów sieci wprowadzono powiększoną linię H&M Sport, a także poszerzono ofertę obuwia. Firma prowadzi też sprzedaż za pośrednictwem internetu w oficjalnych sklepach online. Wciąż jednak nie wiadomo czy firma zdecyduje się na otwarcie e-sklepu w Polsce.

Marka H&M otrzymała nominację do nagrody SCF Fashion Retailer of the Year 2015. Więcej szczegółów znajduje się TUTAJ.