Zarząd CCC SA podjął decyzję o utworzeniu spółki CCC Bulgaria Eood z siedzibą w Sofii. Podstawowym przedmiotem działalności utworzonej spółki zależnej będzie sprzedaż detaliczna w salonach na terytorium Bułgarii. Powołanie CCC Bulgaria Eood stanowi kolejny etap realizacji strategii ekspansji i rozwoju sieci sprzedaży zagranicznej.

Przypomnijmy, we wrześniu br. Piotr Nowjalis, wiceprezes zarządu CCC SA powiedział redakcji Retailnet.pl: W 2015 roku planujemy uruchomić spółkę i rozpocząć działalność operacyjną na nowym rynku. Nie będzie to kraj wielkości Niemiec, czy Polski ale zdecydowanie mniejszy.  Z informacji uzyskanych od spółki wynika, że nowym rynkiem, na którym CCC będzie prowadzić działalność jest Bułgaria.

Ponadto Piotr Nowjalis dodał – Rok 2014 i 2015 to koncentracja wysiłków firmy na rozwoju w 9 krajach. Będziemy otwierać sklepy w Polsce, Czechach, Słowacji, na Węgrzech oraz rozwijać sieć franczyzową na rynku rumuńskim. Oprócz tych pięciu państw Europy Środkowej mówimy o czterech rynkach nowych: Austria, Słowenia, Chorwacja i Niemcy. Te rynki będą miały duży udział rozwoju sieci sprzedaży i będzie to widoczne w ciągu najbliższych kwartałów i miesięcy. Ponadto w 2015 roku planujemy uruchomić spółkę i rozpocząć działalność operacyjną na nowym rynku.

Strategia Grupy CCC zakłada osiągniecie pozycji lidera w krajach Europy Środkowej przy zachowaniu wysokich parametrów rentowności i zwrotu z kapitału własnego. W latach 2013-2015 Grupa CCC planuje powiększenie powierzchni handlowej o ponad 80 proc. (ponad 150 tys. mkw.). Aktualnie sieć sklepów CCC to ponad 700 placówek. Sprzedaż detaliczna prowadzona jest w ramach 3 sieci: CCC, Boti, Lasocki. W 2015 roku spółka planuje zwiększyć powierzchnię handlową o 70-80 tys. mkw., czyli przyrost 22-25 proc., a w styczniu uruchomić centrum logistyczne.

Sieć CCC została nominowana do nagrody SCF Footwear Retailer of the Year 2015. Wręczenie statuetek odbędzie się 3 marca 2015, podczas Shopping Center Forum 2015 Winter Edition, Stadion Legii Warszawa, ul. Łazienkowska 3.