Komputronik rozwinie sieć salonów agencyjnych

Komputronik Megastore

Komputronik Megastore

Komputronik, sieć sklepów elektronicznych, 24 października 2014 roku uruchamia kolejny salon agencyjny. Nowy salon w Stargardzie Szczecińskim zastąpi salon franczyzowy.

Aby zwiększyć poziom sprzedaży w kanale detalicznym, Komputronik od ponad roku realizuje strategię rozbudowy sieci dystrybucji, zmieniając formę współpracy z franczyzowej na agencyjną.

W najbliższym czasie spółka planuje kolejne zmiany salonów franczyzowych na salony agencyjne, gdyż ta forma współpracy gwarantuje salonom silniejszą pozycję na rynkach lokalnych.

W przypadku salonów agencyjnych Komputronik przejmuje pełną kontrolę nad magazynami i zatowarowaniem sklepów, zyskując możliwość szybkiego i pełnego reagowania na działania konkurencji. Agent ma stabilniejszą pozycję, mniej zależną od aktualnej koniunktury. Franczyzobiorca sam odpowiada za wyposażenie sklepu, a tym samym za jego standard oraz zakup towaru, natomiast w przypadku agencji obowiązki te przejmuje sieć, co znacznie obniża koszty prowadzenia działalności.

Jak pokazuje przykład Stargardu Szczecińskiego, zmiana formy współpracy wiąże się z odświeżeniem wyglądu sklepu i powiększeniem powierzchni wystawowo-sprzedażowej. Co więcej, salony agencyjne oferują znacznie bogatszy asortyment. W przypadku sklepu w Stargardzie, który jest 51. agencją, znacznie poszerzyła się oferta sprzętu mobilnego, czyli tabletów i smartfonów, a także różnego rodzaju akcesoriów.

Komputronik, dystrybutor sprzętu IT, jest notowany na warszawskiej giełdzie od 2007 roku. Spółka wchodzi w skład grupy kapitałowej Komputronik, do której należy również Komputronik Biznes sp. z o.o., Komputronik API sp. z o.o., Benchmark sp. z o.o., Idea Nord sp. z o.o., Movity sp. z o.o., a także czeska spółka K24 s.r.o. i niemiecka Komputronik GmbH.

Reklama

Galeria Jurajska