zaufane sklepy internetowe

Polacy wykazują coraz większe zaufanie wobec sklepów internetowych, a przeglądanie ofert w sieci staje się dla nich przyjemnością – wynika z najnowszych badań zleconych przez serwis Ceneo.pl. Polscy klienci kupowaliby online jeszcze chętniej, gdyby nie koszty dostawy i trudności z dopasowaniem się do dostaw kurierskich.

Przez ostatnich kilka lat stosunek polskiego klienta do zakupów w internecie zmienił się na lepsze. Z badań Ceneo.pl wynika, że 84% Polaków lubi robić zakupy w internecie, a 82% przegląda oferty e-sklepów dla przyjemności.

Lepsza ekspozycja produktów

„Można pokusić się o stwierdzenie, że to właśnie ten trend jest przyczyną dynamicznego wzrostu e-sprzedaży. Narzędzia stosowane przez sklepy pozwalają na coraz lepszą ekspozycję produktów, a wchodząca w grudniu 2014 roku ustawa o prawach konsumentów jeszcze bardziej zwiększy możliwości i ułatwi procedury związane ze zwrotem zakupionego towaru” – komentuje Marcin Łachajczyk, dyrektor zarządzający Ceneo.pl

54% badanych uznało, że zakupy online są tak samo bezpieczne, jak tradycyjne, a 2% uważa, że są nawet bezpieczniejsze. 40% uważa nadal, że zakupy w sieci są bardziej ryzykowne niż w salonach sprzedaży. Mężczyźni (58%) mają większe zaufanie do zakupów internetowych niż kobiety (51%). Polacy opierają swoje zaufanie na systemach rekomendacji. 96% z nich zwraca uwagę na to, żeby kupować w sklepach zaufanych i weryfikuje ich wiarygodność.

Koszty dostawy zniechęcają

Do najbardziej popularnych kategorii produktów kupowanych przez Polaków należy sprzęt AGD i RTV (52%), wyposażenie wnętrz (52%) oraz moda (51%). Popularnością cieszą się również kosmetyki oraz produkty dla dzieci (obydwie kategorie kupuje online 37% ankietowanych).

Ceneo e-commerce

 

Respondenci wskazali też na największe mankamenty e-zakupów, powstrzymujące ich przed dokonywaniem większej liczby transakcji. Za problem uznali przede wszystkim koszty dostawy (65%) oraz trudności z dopasowaniem się do godzin pracy kurierów (50%). 65% uznało również, że produkty powinny być lepiej opisywane oraz ilustrowane większą liczbą lepszej jakości zdjęć. Kolejnych 40% ankietowanych nie lubi uzupełniać dużej ilości danych przy składaniu zamówienia.

ceneo badanie

Najlepsi według Ceneo.pl

Ceneo.pl opublikowało jednocześnie ranking sprzedawców internetowych, którzy budzą największe zaufanie. Oceniano jakość obsługi, dostawę towaru, komunikację ze sklepem, sprawdzano też, czy sklep informuje klienta o dostępności towaru i proponuje odbiór osobisty. Zwracano uwagę na opinie internautów w Ceneo.pl oraz to, czy sklep bierze udział w Programie Ochrony Kupujących. Ranking podzielono na siedem kategorii. Pierwsze miejsca zajęły następujące e-sklepy:

  • Hurt.com.pl (elektronika użytkowa)
  • Sklepopon.com (motoryzacja)
  • Ravelo.pl (multimedia)
  • Zooart.com.pl (styl życia)
  • Nexterio.pl (dom i wnętrze)
  • Agito.pl (świat komputerów)
  • Iperfumy.pl (zdrowie i uroda)